29.03.2024
 
2016 בנתב"ג: 17.38 מיליון נוסעים בטיסות בינ"ל - גידול של 11% לועמת 2015

 

שירות חדשות תיירות

 

נמל תעופה בן גוריון ממשיך לשבור את שיאי תנועת הנוסעים. השנה עברו בו מעל 18 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות.

בקיץ 2017 יפתח גם טרמינל 1 לפעילות מלאה ובנתב"ג יפעלו שני טרמינלים. פתיחת טרמינל 1 הינה מחויבת המציאות לנוכח העלייה בתנועת הנוסעים ובו עוברות כבר היום 160 טיסות בינלאומיות שהן 13% מסך התנועה בנתב"ג. נתון זה יעלה במהלך כניסתו לפעילות מלאה של הטרמינל.

שמואל זכאי, מנהל נתב"ג, ציין כי "הגידול המשמעותי בתעופה בישראל בשנה האחרונה הינו של הישראלים. 70% מסך כלל תנועת הנוסעים השנה בנתב"ג הינם נוסעים ישראלים ורק 30% הינם תיירים. זה אחוז הזרים הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות, נתון מדאיג מאוד לגבי המוצר התיירותי בישראל ושינוי לטובה מבחינת מדיניות השמיים הפתוחים והוזלת מחירי הטיסות לצרכנים הישראלים. פלח שוק שהתרחב מאוד השנה הינו של טיסות ההמשך בנתב"ג. זה שינוי עמוק במאפייני הפעילות של השדה שהפך אטרקטיבי לחברות התעופה המתאימות את רשת טיסותיהן שלהם ללוח הטיסות מנתב"ג. חברות כמו טורקיש, פגאסוס ואירופלוט מובילות היום שוק טיסות ההמשך מנתב"ג לאירופה וברור מכאן כי המדינות אשר הובילו את הגידול של 1.6 מיליון נוסעים השנה היו אוקראינה, טורקיה, הולנד וקפריסין, מרביתן כאמור בטיסות המשך לאירופה. בראייה לשנים קדימה ברור כי פוטנציאל הגידול של נתב"ג הינו ביכולת שלו להיות אטרקטיבי לטיסות מעבר גם לחברות תעופה מהמזרח במודל עסקי שיאפשר למדינה צמיחה תעופתית ותעסוקתית. אנו מחויבים לתמוך בכך שחברות תעופה תוכלנה לטוס מכאן, הביקושים כבר קיימים ואנו מחויבים לאפשר אותם כאשר הפיתוח של נתב"ג הינו קריטי למדינה".

חמש המדינות המובילות את פלח תנועת הנוסעים הגדול בנתב"ג הן טורקיה עם 1.6 מיליון נוסעים (מרביתם טיסות מעבר), ארה"ב עם 1.45 מיליון נוסעים, גרמניה עם 1.2 מיליון נוסעים, איטליה עם 1.5 מיליון נוסעים, ורוסיה וצרפת עם כמיליון נוסעים כל אחת.

חמש חברות התעופה המובילות בנתב"ג והמהוות כחמישים אחוז מהתנועה בנתב"ג הן: אל על עם 5.5 מיליון נוסעים, טורקיש עם 932,000 נוסעים בשנה, איזיג'ט עם 719,000 נוסעים, אירופלוט עם 704,000, ארקיע עם 650,000 וישראייר עם 548,000 נוסעים בשנה.

מסקרים פנימיים של רש"ת עולה כי 36% מהנוסעים עושים צ'ק אין בבית ו-9% מהנוסעים משתמשים ב'קיוסקים' הפזורים בנמל. המשמעות היא כי קרוב ל-50% מהנוסעים מגיעים לבדיקות הביטחון של כבודת היד מיד אחרי שעשו צ'ק אין והדפיסו את כרטיס העליה למטוס בבית.

אצל נוסעי טיסות לואו-קוסט מדובר ב90% מהנוסעים שעשו צ'ק אין והדפיסו כרטיס עלייה למטוס בבית, בכדי לא להוסיף עלויות תשלום לחברת הללו.

משדה התעופה בעובדה קיימת עלייה של 97.8% במספר הנוסעים; 128,595 בשנת 2016 לעומת 65,006 בשנת 2015.

 

 

 

 

01/01/2017