29.03.2024
 
המלצה: מלון The Arch לונדון

 

מאת שירן כצנלסון *

(צילומים באדיבות מלון The Arch London)

 

נחתתי בחצות הליל בשדה התעופה סטנסטד (Stansted), המרוחק כשעה וחצי נסיעה ממרכז לונדון. מיד אחר-כך עליתי על ההסעה של חברת National Express, שנמצאה כזולה ביותר אחרי בדיקות מקדימות שערכתי, והובילה אותי ל-Marble Arch. ירדתי מהאוטובוס, והנה השעה 01:30. מי היה מאמין שמרכז לונדון יכול להיות שקט כל-כך? כעבור חמש דקות הליכה הגעתי לפתח המלון, ובקבלה המרשימה קיבל אותי בשמחה הפקיד, שאחר-כך גם ליווה אותי אל החדר והציג היכן כל דבר נמצא באדיבות, כאילו שכעת לא לפנות בוקר.


החדר בו התאכסנתי. מדונה בבניין ממול                  

 

אפילו העייפות הכבדה לא הצליחה למנוע את המבט הנדהם והנלהב שהצגתי בעוד הפקיד עורך היכרות ביני לבין החדר. הדבר היחיד שרציתי הוא לפגוש את המיטה, ולאחר שהנחתי את חפציי במקומות אקראיים ובמסודר עד כמה שניתן, נשכבתי במיטת הקינג-סייז המרווחת והרכה, וכמובן שנרדמתי בתוך פחות מחצי דקה.

בבוקר פקחתי את עיניי, גררתי את הוילון לצד, ורחוב לונדוני טיפוסי נגלה. ממצא מגניב הוא שבבניין ממול למלון, אליו השקיפו החלונות הרבים בחדרי, שוכן ביתה של מדונה בלונדון. כן, כן, מדונה! אחר-כך ניגשתי אל חדר האוכל המרווח והמרשים, הממוקם בסמוך לקבלה. בכניסה פגשתי בבופה שכלל מאפים טריים, יוגורטים במגוון טעמים, מגוון פירות ועוד. כשהתיישבתי, ניגשה עובדת חדר האוכל והגישה לי את תפריט ארוחת הבוקר, שכלל מגוון רחב של מנות עשויות מביצים, וגם משקאות - ממיצים טריים ועד למשקאות חמים. הזמנתי אומלט עם פטריות, שהגיע בתוך פחות מארבע דקות. בעודי אוכל, התמידה העובדת לוודא שהכל בסדר ושאני שבע רצון, ולשאול האם אני מעוניין בשתייה נוספת. 

 

חדר האוכל, המשמש גם כמסעדת המלון

אחרי ארוחת הבוקר המלכותית עליתי אל חדרי ונדהמתי כאילו אני מתרשם ממנו בפעם הראשונה. העייפות שנותרה בי הובילה אותי אל האמבט הגדול והמזמין. הבחנתי לראשונה בטלויזיה המתוקנת בתוכה ובשלט המונח לו לידה, וזו הייתה תחילתה של ידידות מופלאה. בעוד האמבט מתמלא לו, זפזפתי בין הערוצים על מנת להכיר את המבחר, שהתברר כמכובד ביותר. אחרי מקלחת מרעננת וקפיצה לרחוב אוקספורד הממוקם פחות מ-5 דקות הליכה מהמלון (!), חזרתי לארוחת הצהריים.

 

כן, כן. טלויזיה באמבט

 

מסעדת המלון נקראת 'האנטר 486' (Hunter 486), ולאחר שהתיישבתי באותה ספה מזמינה בה אכלתי את ארוחת הבוקר שלי, ניגשה מלצרית והגישה לי את התפריט, שלאחר התרשמות קצרה נמצא עצום, ונדמה שמספר הדפים בו היה כמספר הדפים בתפריט של 'נאפיס'. המנות - פתיחה, עיקרית וקינוח, הוגשו במהירות מרשימה והיו טעימות וטריות להפליא. המלצרית התמידה להגיע ולשאול בטוב טעם האם הכל כשורה והאם אני נהנה מהמנות. החיוך והאדיבות ניכרו כאמיתיים לחלוטין, אשר מגיעים ממקור טהור, ולפיכך הטיפ שהשארתי בלכתי היה שמן למדי.

ברצוני להקדיש פסקה עבור מיקום המלון - ובכן, הוא ממוקם כארבע דקות הליכה ממארבל ארץ', שם ממוקמת פינת הנואמים המפורסמת, שפעילה בימי ראשון. החל מאמצע נובמבר ועד הימים הראשונים של ינואר המקום גם מהווה "שער כניסה" למתחם החורף Winter Wonderland, המוקם עבור חג המולד ומשתרע על כל חלקו המזרחי של ההייד-פארק. תחנת הטיוב (רכבת תחתית) Marble Arch Station ממוקמת כשתי דקות הליכה בלבד, בעוד שרחוב אוקספורד על מגוון חנויותיו ממוקם כ-5 דקות הליכה בלבד! הקישור אל כלל שדות התעופה באמצעות תחבורה ציבורית הוא פשוט ביותר, שכן מכלל שדות התעופה פועלות חברות הסעה כמו National Express ו-Green Line, אשר מציעות חיבור למארבל-ארץ', ומשם מדובר בהליכה של דקות בודדות עד לכניסה למלון.

 

טרקלין המלון. חמש דקות הליכה מאוקספורד סטריט

 

לסיכום, מטייל אשר מעוניין להתארח כמלך וליהנות מהמיקום הכי טוב שקיים בלונדון, תוך אי ויתור על איכות של חמישה כוכבים, ימצא את המלון The Arch Hotel כמלון המושלם עבורו.

 

למתעניינים: המלון ב-TripAdvisor (מעוטר כ-'Travellers Coice 2016' ונמצא בעת כתיבת השורות הללו במקום ה-19 מתוך 1,079 מלונות לונדון):

https://www.tripadvisor.co.il/Hotel_Review-g186338-d1626349-Reviews-The_Arch_London-London_England.html

 

 

 

 

 

______________________

* הכותב היה אורח המלון 

 

17/12/2016