28.03.2024
 
על אירופלוט, פוטין וחאלב

 

 

מאת ש. ידך

אירופלוט היא בין חברות התעופה הבודדות בשוק הישראלי שפיצחו את נוסחת הזהב המשלבת איכות מוצר, לוח זמנים נוח ומחיר אטרקטיבי. הקהל הישראלי מצביע ברגלים, סוכני הנסיעות מתוגמלים היטב ובין אירופלוט והנוסע הישראלי מתפתח רומן רוסי קלאסי.

אבל על רקע מוסיקת אגם הברבורים ישנם צלילים צורמים העולים מצפון מזרח לישראל. אם תבדקו באתר חברת אירופלוט תגלו שבעלת הבית האמיתית של חברת התעופה היא ממשלת רוסיה, או כפי שהיא מכונה 'הפדרציה הרוסית'. היא מחזיקה על פי הצהרת חברת התעופה ב-% 51.2 ממניותיה. וכאן מתעוררת תחושה קלה של אי-נעימות. מכירים את אותה ממשלה שעומדת מאחורי חברת התעופה המשובחת שכיכבה לאחרונה במודעות עמוד שלם בעיתונות? היא גם הממשלה העומדת מאחורי ההפצצות בחאלב והתמיכה בצבא אסד ובחיזבאללה, המככבים באותם עיתונים אבל בעמודים אחרים, עצובים הרבה יותר.

אז אני יודע, אנחנו לא מערבים פוליטיקה וגם אם הייתי קורא למחאה ולחרם לא נראה לי שכבוד הנשיא פוטין היה מרים גבה מוטרדת. עדיין, אנא עשו לי טובה. אחרי שאתם מתרווחים במושב הנוח לקראת עוד טיסה משובחת של אירופלוט לכיוון מוסקבה. מעט אחרי ההמראה המטוס יעבור במרחק בטוח אבל במקביל לקו החוף הסורי. נסו לזהות על המפה הנעה את מיקומה של חאלב. כשהמטוס יחלוף במקביל אליה, הקדישו לרגע מחשבה עצובה מרירה לבעלת הבית של המטוס בו אתם טסים ולצד הפחות חייכני שלה.

 

 

 

16/12/2016