26.04.2024
 
בית המשפט: "בעז וקסמן פעל בחוסר תום לב קיצוני"

 

שירות חדשות תיירות

 

בפסק דין דרמטי שניתן אתמול בלילה, על ידי השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן מבימ"ש המחוזי בת"א, נקבע כי חברת התיירות אופיר טורס תחזיר 25% מהבעלות ברשת "ריקושט" לידי אמיר לויט.

ביהמ"ש קבע כי בעז וקסמן, בעל השליטה בחברת אופיר טורס וברשת "ריקושט", פעל בחוסר תום לב קיצוני תוך שהוא מנצל לרעה את מסך ההתאגדות של החברות על מנת להתנכל לאמיר לויט, (המייסד של רשת "ריקושט"), להפריע לו בעסקיו, ולמנוע תחרות בשוק המטיילים והמחנאות.

בפסק הדין קבע בית המשפט, כי התנהלותו חסרת תום הלב של וקסמן מהווה הפרה של החוזה במסגרתו העביר לויט לחברת אופיר טורס 25% מהבעלות ברשת "ריקושט", ומשכך הסכם זה בוטל כדין, ועל אופיר טורס להשיב ללויט באופן מיידי 25% מהאחזקות ברשת "ריקושט".

עו"ד רוני שניידר, שייצג את לויט, אמר כי "תביעת הסרק שהוגשה כנגד לויט על מנת למנוע תחרות לגיטימית, הייתה התנהלות חמורה ביותר מצד וקסמן, ניצול פסול וציני של מערכת המשפט, ואתמול הגיע יום התשלום. השבת המניות ללויט מהווה פיצוי חלקי על 7 שנים של סבל ועל פגיעה עסקית מתמשכת. הפעולות החמורות שביצע וקסמן תוך ניצול מסך ההתאגדות של ריקושט, פגעו לא רק בלויט אלא גם ברשת "ריקושט" עצמה, בתדמית העסקית שלה, ובהתפתחותה הפוטנציאלית. אמיר לויט חוזר היום בראש מורם ומהדלת הראשית לריקושט ואנחנו נדע איך לפעול כדי לאפשר לו לתקן את הקלקולים שהתגלו ולקדם את "ריקושט" למקום טוב יותר".

אמיר לויט הקים את רשת ריקושט בראשית שנות ה- 90 וצירף אליו כשותף את חברו מהשירות הצבאי ב"גולני". לאחר שהרשת התפתחה והצליחה, רכש בעז וקסמן (באמצעות חברת אופיר טורס שבבעלותו) 50% ברשת ריקושט והצטרף כשותף נוסף. בשלהי שנות ה-90 ביקש וקסמן להשתלט על הרשת ועל כן רכש מלויט את יתרת אחזקותיו - 25% מהשליטה בריקושט.

במסגרת הסכם הרכישה התחייבה אופיר טורס, בין היתר, שלא להגיש תביעות כנגד לויט. לאחר כ-10 שנים, ביקש לויט לחזור לתחום המחנאות ופתח חנות עצמאית ברמת השרון; בשלב זה פנה אליו וקסמן וביקש ממנו לצרף את החנות לרשת ריקושט, לחזור לתפקיד מנכ"ל ריקושט ולהימנע מתחרות. כאשר לויט סרב להצעה, פעל וקסמן בדרך אחרת- תוך זמן קצר הוגשה כנגד לויט תביעה משמיצה ומכפישה אשר ייחסה לו מעילות וגניבות בתקופה בה היה מנכ"ל ריקושט. לאחר משפט ממושך שהתנהל בבימ"ש השלום בראשל"צ נפסק כי התביעה שיזם וקסמן הייתה תביעת סרק שקרית.

בעקבות זאת הודיע לויט על ביטול ההסכם מול אופיר טורס, ודרש כי יושבו לידיו 25% מהאחזקות בריקושט; לאחר שוקסמן סירב להענות לדרישה הוגשה כנגדו וכנגד החברות שבבעלותו תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א.

בפסק הדין שניתן אתמול בלילה קיבל את טענות לויט במלואן וקבע כאמור כי וקסמן עשה שימוש לרעה במסך ההתאגדות של אופיר טורס ושל "ריקושט", כי פעל בחוסר תום לב על מנת למנוע תחרות, וכי עליו להשיב ללויט את המניות באופן מיידי.

אמיר לויט, מסר בעקבות פסק הדין "בית המשפט ברשות השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן הוציא את הצדק לאור ואני שמח שאוכל לסייע לריקושט להתקדם ולהשתפר".

רשת "ריקושט" שולטת בשוק הציוד למטיילים בישראל, הינה בעלת למעלה מ-50 סניפים בכל רחבי הארץ ומוערכת בשווי של עשרות מיליוני דולר.

 

מאופיר טורס נמסר בתגובה: "פסק הדין שגוי מעיקרו. אנו שוקדים על הכנת ערעור לבית המשפט העליון ונגיב במסגרת הדיון".

 

לפסה"ד המלא (קובץ PDF) 

 

 

 

23/11/2016