29.03.2024
 
דברי חכמים: מהדורת נובמבר 2016

 

 

ליקוט וביאורים: חגי רוזן ומערכת Tnet

 

"'אייטם' שכתוב בצורה כל כך לא מכבדת וירודה (צילום שתי הודעות + משפט וחצי מלל של בי"ס יסודי), כמובן שאיננו מתכוונים להגיב. בכל מקרה, ברור שלא נעשתה שום "עבודת תחקיר" ואין למי שכתב שום הבנה בסיסית בנושא הנתונים"

(במקום תגובה עניינית לכתבה, דוברת רשות האוכלוסין מעדיפה דווקא להרעיף עלינו מחמאות, 3.11)

 

"6.5 מיליון תיירים ייכנסו לישראל בשנת 2030"

(נשיא התאחדות המלונות אלי גונן מנסה להרים את המורל השפוף, ושולף מהרפרטואר בדיחת קרש מוכרת ואהובה שטרם נס-ליחה. נאום בכנס IFTTA בת"א, 3.11)

 

"נחילי העגלות החשמליות האלה מתנהלים לאיטם ברחובות קרקוב. בתוך כל עגלה נהג וכמה תיירים, ומאחוריה זוחלת שיירה של קרקובאים עצבניים. הם לא צופרים אבל בכל הזדמנות אפשרית הם יוצאים לעקיפות פולניות אמוציונליות, בנוסח: "תישארו אתם כאן ואני כבר אתהפך לי לתוך הוויסלה".

(מאיר שלו מסכם רשמים מוטוריים מקרקוב, 'ידיעות אחרונות' 4.11)

 

"הגולים מפראג"

(כותרת ב'מעריב' לכתבה על הפסד קבוצת הכדורגל הפועל ב"ש לספרטה פראג, 3.11)

 

"היעד הראשון שלי זה לעזור להפוך את קריית ים למרכז תיירות. הנוף עולמי, לאומי ועולמי. באמת יש פה דברים נפלאים, אנשים נפלאים, נופים נפלאים, חופים נפלאים, ראש עיר נפלא"

(נתניהו הנפלא חושף לעולם יעד תיירות חדש ונפלא, בטקס נפלא שבו מוענקת לו אזרחות כבוד נפלאה של קריית ים הנפלאה, 3.11)

 

"זה לא יהיה, חד משמעית! לפני עשר שנים יצאתי נגד זה בנחרצות. זו סכנת נפשות של ממש. השקית זה דבר דבילי ביותר, מכיוון שהמטוס הכי אטום שיש. בית הדין פסק כי למרות האיטום שיש במטוס, יש בעיה לכהנים לטוס. שקית לא תהיה"

(רב אל על יונן חיות, מכריז מלחמה על פטנט שקית טומאת הכהנים המיתולוגית, 'בחדרי חרדים' 4.11)

 

"אילת זה הפלורידה של ישראל"

(יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, מקדם במרץ את האטרקציות האילתיות החדשות - דיסניוורלד, קרוקודילים ובתי אבות ליהודים קשישים ושזופים. 'חדשות 10', 3.11)

 

"נתניהו הוא השליח של אלוהים, שצריך להמשיך ולנסות לעשות דברים טובים"

(פסטור אגוי, תייר אמריקני, מתראיין בנתב"ג ל'וואלה!', 7.11. שרה נתניהו מתרעמת בתגובה: "זה שקר! אני לא שלחתי את בעלי". ח"כ דוד ביטן בתגובה: "למחוק מיד את המילים 'להמשיך ולנסות' מהמשפט!". השר יריב לוין בתגובה: "הכל באשמת בג"ץ")

 

"לאיוש המשרה הכי גרועה באירלנד דרוש עובד עם עור עבה, סבלנות של קדוש וסלידה מקשקושים"

(מודעת 'דרושים' בעיתונות האירית מחפשת עוזר למנכ"ל ראיינאייר מייקל אולירי, 6.11)

 

"הרעיון היה להציב פה כלי שיט מהיר עם יכולת יירוט גבוהה ומצד שני, כלי שמשתלב באופי התיירותי. לא רצו להציב פה באילת כלי אפור מאיים עם תותחים עליו"

(קצין בחיל הים מפרט שיקולים תיירותיים בבחירת הספינות השומרות על אילת, 'מעריב' 8.11)

 

"אני חושבת שלתל-אביב מגיע מלון חמישה כוכבים אמיתי‭"

(איוונקה טראמפ משקיפה על ת"א מחדרה במלון הילטון לפני שמונה שנים, תוך כדי משלוח עקיצה ליריבתה המלונאית פריס הילטון, 'ידיעות אחרונות' 11.11)

 

"כמעט נהרגתי אצלכם", הוא יורה.

איך זה קרה?

"זה היה בשבת, נהגתי בחזרה מים המלח ועברתי דרך ירושלים. פתאום אני מרגיש מטר של אבנים כבדות על הג'יפ וכבר חשבתי שזהו זה, ידידיי".

טעות של מתחילים.

"ספר לי על זה. בדיעבד הסבירו לי שנכנסנו לשכונה הכי חרדית בירושלים. למזלנו, הצלחנו לברוח מהר. האמת? זה היה עניין די מרגש. תחשוב על זה, סקלו אותי באבנים בהולי־לנד בשם האמונה".

(חבר להקת הסטרנגלרז, ז'אן ז'אק בורנל, מספר לכתב 'ידיעות אחרונות' על חוויות קרביות מסכנות-חיים בארץ הקודש, 11.11)

 

"פעם נסעתי שלושה ימים מניו יורק למיאמי וחטפתי שוק מאמריקאים שישבו בפנקייקיאדות כשאקדחים מציצים להם מתחת לחולצות האקסטרה-אקסטרה-לארג'יות שלהם ובלעו (כמו דינוזאורים) פנקייקים מפוצצי קצפת וגלידות"

(שלמה ארצי, מנסה לחלטר כדייוויד אטנבורו, 'ידיעות אחרונות', 11.11) 

 

"כשחזרתי לארץ, כמה עובדים ביציאה מהשרוול רצו סלפי. אחד מחוץ לשדה בדרך למונית ביקש סיגריה. אחר שאל אם אני עצבני. עוד אחד אמר לי שהוא חולה על שפטל. התפוצצתי, איחלתי לו שימות מהמחלה"

(נתן זהבי חוזר לארץ מלונדון, 'מעריב' 13.11, וכן - הוא עדיין עצבני)

 

"הרצחת וגם ירשת?"

(כותרת הודעה לעיתונות של הנהלת אל על בנושא טייסים שלא התייצבו לטיסה לניו יורק, 15.11. הצעה לכותרת ההודעה לעיתונות של החברה במקרה של פיטורי ראש ועד הטייסים: "מחֹה תמְחֶה את זֵכֶר עמלק מתחת השמים")

 

"רוצים לעשות מאיתנו מחליפי סדינים. מי שרוצה ג'קוזי שיילך לאילת"

(קיבוצניק מאחד מישובי הערבה מפגין התנגדות עקרונית לענף המלונאות, 'גלובס' 18.11)

 

"שני הצדדים לא התנהגו כמו שצריך ושניהם צריכים לשפר את דרך ההתנהלות שלהם"

(יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, מדגים באופן מדוייק אנדרסטייטמנט אנגלי מהו, ראיון בגל"צ בנושא סכסוך העבודה באל על, 28.11)

 

"כרגע התקדמנו לחתימת ברית ערים תאומות עם פלאנגה (בליטא) וסורנטו (באיטליה). אנחנו מוזמנים לטקס חתימת ברית התאומות בלאנגה ב-16-19 בפברואר 2017 בפסטיבל הדייגים ומשם לפגישות עם קאמן בגרמניה. הנסיעה היא לחמישה ימים. העיר סורנטו באיטליה הזמינה לחתימת החוזה שתתקיים בסוף השבוע 16-18 למרץ 2017. הנסיעה לשלושה ימים. קיבלנו הודעה מאקפולקו במקסיקו - שעברה כבר אישור מועצה שלנו, כי מועצת העירייה שלהן אישרה מחדש את הסכם הברית עם אילת, ולאחר אישור משרד החוץ שלהם, הם יפנו אלינו לחתימת הברית. עדיין אין אישורים סופיים ממועצות הערים של נאסבר בבולגריה, אנטיגווה בגואטמלה ונטאל בברזיל"

(שמוליק תגר, חבר ועדת ערים תאומות בעיריית אילת, רומז לחבריו לעיריה שכדאי להם למהר ללשכת מינהל האוכלוסין כדי להוסיף לעצמם דפים לדרכון, 'ערב ערב באילת' 24.11)

 

"מי שעוצר טיסות משיקולים טוניסאיים זה המנכ"ל"

(טייס אל על גדי פלדמן מוסיף לסכסוך העבודה בחברה טונה, ביצה קשה, לימונים כבושים ומורח על הכל בנדיבות רוטב שד עדתי, פוסט בדף הפייסבוק שלו, 20.11)

 

"כל הסיפור של הבולענים, לקחתי את זה עליי ופתרתי את הבעיה. אני חושב שבמדינות אחרות הייתי צריך לקבל פרס. פה אני נחקר ביאח"ה על מחשבות זדוניות בהקשר של ים המלח"

(שר התיירות לשעבר מיסז'ניקוב בחקירתו במשטרה באוגוסט 2015, ממחיש כי כל הנראה ענייני הקוקאין בהם הוא מואשם לא היו אפיזודה חולפת, 'ידיעות אחרונות' 29.11)

 

"עייפות החומר, שנבעה מרדיפה מזעזעת בתקשורת בצורה עוינת בזמן כהונתי, ורציתי גם להתעסק בדברים אחרים. יש דברים אחרים חוץ מפוליטיקה"

(מיסז'ניקוב באותה חקירה, משיב לשאלה מדוע עזב את תפקיד שר התיירות ומפגין סימפטומים של אמנזיה בכל הקשור לאחד, איווט)

 

"החוקים פה שונים כשזה נוגע אלינו, ואם אתה לא מודע אליהם, ונראה לי שאתה לא מודע, אני איידע אותך ואתה תדע אותם לאט-לאט. אני משנה פה את כל החוקים. החוקים, זה חוקים לפי לירון, לא לפי המלון. מה שקשור אלינו זה לא החוקים, זה חוקים אחרים"

(טיוטה למונולוג שייקספירי מתוך פרק בסדרה החדשה 'הסופרנוס: ימי הגת': העבריין לירון ("באדא-בינג הילטון") טיירי מתפלפל עם קצין הביטחון של מלון 'וסט' בת"א בענייני חקיקה, מתוך כתב האישום נגדו, 'גלובס' 30.11)

 

"אנחנו עושים יום העצמאות לפני יום העצמאות. אני יכול לשים אותך בכיסא גלגלים ולהוריד לך את הידיים ותהיי עם תחבושות על הפנים"

(כנ"ל, מסביר למלצרית במלון עניינים הקשורים בתקומת ישראל ובמדיצינה)

 

"כמו שאת מחכה לכסף, אני מחכה כאן לאוכל. שעה וחצי אני צריך לשבת בשביל ביצה מסריחה, אז אותו דבר את תחכי לכסף! אני משלם כשאני צריך לשלם ומה שמגיע אני משלם! אם את אומרת שאנחנו שמים זין, אני אראה לך מה זה לשים זין! אני לא צריך יותר מזה. אני לא עושה לך דברים בכוונה. את רוצה שיהיה בכוונה, יהיה בכוונה!"

(כנ"ל, מנצל תקרית קולינרית כדי להמחיש למנהלת המלון סוגיות מרכזיות בפיננסים, הקשורות לפילוסופיה אקזיסטנציאליסטית)

 

"סוכן הנסיעות נמצא כאן כדי להשאר"

(חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, מוכיחה כי ניחנה בחוש-הומור מפותח, 'וויינט' 30.11)

 

 

 

דברי חכמים מפעם:

 

2015 מתלוצצת עם רופאיה

דברי חכמים - מהדורת ינואר 2016

דברי חכמים - מהדורת 1-12.2.16

דברי חכמים - מהדורת 13-29.2.16

דברי חכמים - מהדורת 1-15.3

דברי חכמים - מהדורת 16-31.3

דברי חכמים - מהדורת אפריל 2016

דברי חכמים - מהדורת מאי 2016

דברי חכמים - מהדורת 1-10.6

דברי חכמים - מהדורת 10-30.6

דברי חכמים - מהדורת יולי 2016

דברי חכמים - מהדורת אוגוסט 2016

דברי חכמים - מהדורת ספטמבר 2016

דברי חכמים - מהדורת אוקטובר 2016