19.04.2024
 
ברווז החסות הליברפולי של משרד התיירות

 

 

 

מאת חגי רוזן

 

השבוע התפרסמה ב-'ידיעות אחרונות' ובשלוחתו המקוונת 'ויינט' ידיעה לפיה מועדון הכדורגל ליברפול הציע למשרד התיירות (ולמדינת ישראל) להפוך לאחד מנותני החסות שלו, ובלשון הידיעה "לוגו של מדינת ישראל יפורסם על שלטי ענק באיצטדיונה הביתי ועל שרוולי חולצות השחקנים". לחיזוק התיזה צורפה לכתבה תמונתו של השר לוין, בצוותא עם מנהל הפיתוח העסקי של המועדון, ממחישים את הסוגייה התלמודית "שניים אוחזין", אלא שבמקום טלית, אחזו השניים בחולצת המועדון האדומה.

גם שר תיירותנו נטל את הברווז העיתונאי הצולע, אותו הגו ככל הנראה אנשי משרדו והאביסו בו את עיתונאי 'ויינט', הציג אותו לראווה בעמוד הפייסבוק שלו, ואף הצהיר כי "ליברפול הגישה לי שלשום במהלך יריד התיירות בלונדון הצעה לחתום על חבילת חסות בעלת חשיפה ענקית":

 

 

המרכיבים של התבשיל העיתונאי המפוקפק כבר נתנו רמז עבה בכתבה עצמה על טיבו: "היוזמה לעבוד עם ישראל באה מכיוון בעלי המועדון, ששניים מהם יהודים". נבירה קצרה בנבכי גוגל מעלה כי אצל בעלי הקבוצה, תאגיד Fenway Sport האמריקני, יש אכן "שני יהודים" - אחד משני סגני יו"ר התאגיד (ברנש בשם גינסברג) והיועץ הכללי (אחד בשם וייס). בדקתי, ולמשל גם בהנהלת תאגיד הנפט הטקסני הענק Shell יש שני יהודים, ובניגוד לדיעה הכללית הרווחת במשרד התיירות בואכה כתב 'ויינט' - קלושים הסיכויים שעל מגדלי הקידוח, אסדות הנפט והמשאבות של התאגיד יתנוסס בזמן הקרוב לוגו משרד התיירות.

מלבד זאת, הרי ברי לכל מי שמצוי ולו רק מעט באקלים הקריר עד עויין כעת למותג "ישראל" מצד הקהל הכללי של אוהדי הכדורגל באירופה בכלל ובבריטניה בפרט, שהסיכוי שמותג זה יתנוסס כיום באיזשהוא אופן על חולצות או אפילו על תחתוני שחקני מועדון עילית בכדורגל האירופי זהה לסיכוי ששחקני אותה קבוצה יעלו לשחק כשעל אזור חלציהם מורכב לו דילדו עשוי גומי ורוד זוהר. 

ואכן, העיתונות הבריטית עשתה את המינימום העיתונאי הנדרש, ועלתה מיד על הבלוף:

 

(http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/reports-linking-liverpool-israel-sponsorship-12160855)

 

 

 

 

ה'דיילי מירור' הבריטי התפנה להתייחס אמש לריח הברווז העיתונאי המטוגן שהגיע ממטבח העסק של משפחת מוזס, והלך לברר אצל הנהלת מועדון ליברפול מה פשר הניחוח המגיע מהמידל-איסט. מסתבר, כפי שכבר ניחשתם, שהפעם הראשונה שמנהלי ליברפול שמעו שהם הציעו הסכם חסות למשרד התיירות, הייתה מקריאת הכתבה ב-'ויינט'. מתברר שמנהל הפיתוח העסקי של המועדון, ג'ונתן קיין, נפגש עם עשרות רבות של אישים בכל רחבי יריד WTM בלונדון, עימם גם הצטלם למזכרת עם חולצת ליברפול בסגנון ה"שניים אוחזין" המוכר והאהוב, בהם גם עם אחד יריב לוין. בהנהלת המועדון הכחישו נמרצות שאי פעם עלה בראשם אפילו בדל של מחשבה להסכם שת"פ מסחרי עם משרד התיירות הישראלי.

ביקשנו את תגובת משרד התיירות. לכשתגיע נפרסמה.

 

אגב, בעולם האמיתי והלא-מברווז, ב-2006 של ימי שר התיירות הירשזון, חתם מועדון כדורגל בריטי אחר, ארסנל, על הסכם חסות (שנמשך שנה) עם משרד התיירות:

 

 

 

 (http://www.haaretz.co.il/misc/1.1085772)

 

 

12/11/2016