20.04.2024
 
הסכם קיבוצי ראשון לדיילי האוויר בישראייר

 

 

שירות חדשות תיירות

 

הסתדרות העובדים הלאומית וחברת התעופה ישראייר חתמו בסוף השבוע על הסכם קיבוצי ראשון לדיילי האוויר בחברה. מנכ"ל החברה אורי סירקיס ציין במעמד טקס החתימה: "לא מדובר בהסכם עבודה שגרתי. מדובר בהסכם עבודה יצירתי המשנה את תפיסת ההפעלה של ישראייר. הוא יאפשר לדיילי האוויר בחברה למצב את הכנסתם נוכח מופע העונתיות החזק של החברה מחד ויאפשר לחברה להמשיך בקצב צמיחה של 40 אחוזים בשנה לאורך זמן תוך שימור כוח אדם איכותי האוהב את החברה ומהווים חלק משמעותי מגמישות ההפעלה שלה".

יו"ר הועד, דקלה אשל, העובדת כבר 15 שנים בחברה: "אני גאה ונרגשת מהמעמד. מדובר בהסכם מהפכני עבור דיילי האוויר. עברנו תהליך ארוך של לידה ויצירה. ידענו מחלוקות וויכוחים אך הגענו להסכם הטוב ביותר עבור העובדים ועבור החברה. אני בטוחה כי יחד נצעיד את החברה מעלה מעלה".

בטקס שהתקיים במשרדי ההסתדרות הלאומית במודיעין השתתפו בכירי החברה בראשות המנכ"ל אורי סירקיס, יאיר שלם, מנכ"ל ומ"מ יו"ר ההסתדרות הלאומית: "בהסכם הישגים יפים ומשמעותיים לציבור דיילי האוויר בחברה. מרגע החתימה מתחיל תהליך משותף לכל הצדדים שמטרתו בצעדתה של החברה קדימה. אני שמח כי דיילי האוויר בחברה בחרו בהסתדרות הלאומית".

יניב מזרחי, מנהל חטיבת הארגונים בהסתדרות הלאומית אמר כי "אחד העוגנים החשובים של ההסכם הוא שמירה על סדרי העבודה העונתיים של דיילי האוויר בחברה ומיצוב גובה שכרם בצורה כזו אשר לא תושפע מעונות השנה".

ההסכם יוצר מנגנון ותק המעצים את העובדים הוותיקים יותר בחברה ומעניק אופק קידומי לכלל העובדים. כמו כן, שופרו זכויות ותנאי העובדים בזמני שהייה בחו"ל, הסדרי נסיעות, הסדרת זכויותיהם של עובדות בהריון, הגדלת הפרשות פנסיוניות ועוד.

ההסתדרות הלאומית מייצגת גם את עובדי התפעול של חברת ישראייר ואת עובדי שלוחות סוויס ובריסל איירליינס בישראל.

 

 

 

 

30/10/2016