16.04.2024
 
הסכם תעופה חדש עם יפן

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ושגריר יפן בישראל קוג'י טומיטה, חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה ישראליות לבצע טיסות ישירות בין ישראל ליפן ולטוס לכל יעד ביפן ובכלל זה גם לשדה התעופה הבינלאומי העיקרי, נריטה שבטוקיו. במקביל לכך יוכלו חברות יפניות לטוס מטוקיו ישירות לישראל.

הסכם התעופה נחתם לאחר שיחות תעופה אינטנסיביות שהתקיימו בטוקיו, בשנה שעברה, בין נציגי רשות התעופה האזרחית הישראלית (רת"א) לנציגי רשות התעופה האזרחית של יפן והוא מעדכן את הסכם התעופה הקודם שנחתם לפני כ-15 שנה.

ההסכם החדש, מאפשר לכל מדינה לבצע עד 14 טיסות נוסעים סדירות בין ישראל ויפן, בכל סוגי המטוסים הקיימים. בעבר הוטלה מגבלה על סוגי המטוסים הישראלים הרשאים לנחות ביפן. על פי ההסכם יוכלו חברות ישראליות להטיס גם מטענים מנתב"ג, דרך יפן למדינה שלישית ("החופש החמישי") וכן לחתום על הסכם קוד שרינג עם חברות תעופה ממדינה שלישית.

"השמים למזרח ממשיכים להיפתח והנוסעים הישראלים מרווחים. החלטתה של חברת התעופה של הונג קונג 'קתאי פסיפיק' לטוס ישירות לישראל, מבוצעת במסגרת מדיניות משרד התחבורה להגביר את הליברליזציה בענף התעופה", אמר כץ.

ההסכם נחתם בלשכת השר כץ בירושלים והשתתפו בו נציגים של משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית הישראלית, משרד החוץ, שגריר יפן בישראל וסגנו והנספח המסחרי בשגרירות יפן בישראל.

 

 

 

27/10/2016