29.03.2024
 
התפטר מתפקידו הטייס הראשי באל על

 

שירות חדשות תיירות

 

ראש אגף מבצעי אוויר באל על, הקברניט עידו שרון, הודיע על התפטרותו מהחברה.

להלן נוסח מכתב ההתפטרות, המעיד על עומק המשבר בחברה:

 

"לפני כשלושה שבועות ביקשתי מהמנכ"ל לסיים את תפקידי כראש אגף מבצעי אוויר. אני מסיים תקופת עבודה של קצת פחות משלוש שנים, מתוכן שנתיים כראש האגף.

זו היתה תקופה מרתקת, המעניינת ביותר שהיתה לי ואני מסתכל אחורה בהרבה סיפוק ומודה לאנשים רבים שהיו שותפים לדרך.

השנה האחרונה היתה אינטנסיבית במיוחד, חבריי, המפקחים באגף, חבורה נהדרת של טייסים שהצליחה להפריד ולהלחם על קיומו של אגף מקצועי, שקול ומאוזן בתקופה סוערת שבה השמירה על הגבולות שיאפשרו ניהול הפכה ליומיומית.

אני מלא ההערכה, גאווה ותודה לקבוצה מופלאה זו שהקריבה מזמנה, שילמה בהכנסתה ולפעמים ספגה השמצות ציבוריות ושמרה על איזון, מסירות ושיקול דעת לאורך כל הדרך.

אגף מבצ״א הוא חוד החנית של החברה, טייסי החברה הם הכוח המניע אותה קדימה ואני מחזק את חבריי למטה, בעמידתכם האיתנה אתם מאפשרים לחברת אל על לתפקד.

אני מודה לטל בקר, על התמיכה, על הגיבוי המלא ועל הדרך המשותפת. היית ונשארת חבר יקר.

אני עוזב משום שהגעתי למיצוי יכולתי לעמוד בראש.

ההחלטה על העזיבה היתה מהקשות שלקחתי, היא נלקחה לאחר שעות רבות של מחשבה אך מרגע שהתקבלה אני שלם איתה לחלוטין. אני מסיים תקופה שלישית של תפקידי ניהול באגף, תמיד פעלתי על פי אמת פנימית ורצון לתרום ולשפר, אני עוזב מוקדם משרציתי, חלק מהנושאים שהובלתי לא הגיעו להבשלה אך נוכח המצב שנוצר לא אוכל להמשיך לנהל על פי דרכי. אמלא את תפקידי בנאמנות עד למציאת מחליף ואני מאחל לבא אחריי שימצא את הדרך הנכונה להמשיך ולהוביל את המטה ואת כל טייסי אל על בתקופה זו.

אני מודה על ההזדמנות ועל תקופה מרתקת, מודה לעשרות עובדי הקרקע באגף שאיתם ביליתי את רוב שעות הערות שלי בשנים האחרונות ולרבים ממכם שעודדתם, ייעצתם, וגם הערתם.

מאחל לכולנו שנה טובה יותר ומרים כוס לחיי טייסי אל על, אגף מבצ״א וחברת אל על שהייתה ונשארה החברה של כולנו."

 

 

ניר צוק, יו"ר ועד הטייסים של החברה, הוציא הודעה בנושא התפטרותו של שרון:

 

"הימים הנוראים מאחורינו אבל דבר אינו נרגע.

הודעת ראש האגף על התפטרותו מסמנת נקודת שפל חדשה במערכת היחסים בין הנהלת החברה לאצ"א. על הרקע לעזיבתו לא הוועד הוא שיעיד, אבל ברור שהאחריות עמה מתמודד כיום הטייס הראשי בחברת אל על אינה מתאימה לחברת תעופה מתוקנת.

לא אחת נכתב על בטיחות בדאגה רבה. הוועד מסכים עם כל מילה.

לאור הודעת ההתפטרות, אנחנו כוועד נאלצים לייחד מכתב שעוסק כולו בנושא שאינו בתחום אחריותנו. אך הוא בתחום אחריותו וסמכותו כל אחד מאיתנו בכל טיסה וטיסה. היום ברור לכולנו שכל האחריות מוטלת רק עלינו. אחריות ההנהלה אינה קיימת.

התפטרות ראש האגף היא עוד תמרור אזהרה להנהלת החברה, שגוררת אותנו למקום בו אסור לחברת תעופה להיות. גם הוועד אומר זאת בגלוי כבר שבועות וחודשים רבים, אך לצערנו הדברים ממשיכים ליפול על אוזניים ערלות.

ההנהלה ממשיכה עם גזירות נוספות מידי יום. לסמנכ"ל מבצעים נדגיש שחלפו הימים בהם ניתן היה להסתפק בתגובה רפה ועדינה. חוסר נחרצות הוא בוודאי אחד מהגורמים שתרמו לחוסר יכולתו של ראש האגף לממש את אחריותו בתקופה קשה זו. חמור מכך, הנהלת החברה ממשיכה להפעיל יותר ויותר מטוסים חכורים שלא לצורך, במטרה לפגוע באצ"א, ולא רק כשאין ברירה.

הנהלת החברה מתעלמת מהסכמות שקיבלה על עצמה בבית הדין, ולוקחת חלק בכתבות ארסיות בתקשורת שכוונתן לפגוע באצ"א. דומה שההנהלה, הבעלים, ומועצת המנהלים מתגאים ומרוצים מההתדרדרות. מלבים אותה. ששים ודוחפים אלי משבר.

תהליכים אלה, מביאים ממלאי תפקיד נוספים באגף להודיע שאינם יכולים לממש את אחריותם, ולבקש לסיים את תפקידם. אנו מחזקים את ידי כל מפקחי האגף בשעה זו, ומבינים את מצוקתם ומגבים כל החלטה שיקבלו.

לפורשים - נשמח לראותכם שוב בקו. התפטרותכם לא תחשב, ואתם תוכלו לשוב לתפקידכם אם תרצו בכך, לכשישתנו התנאים.

למי שמבקש להיכנס לתפקיד באגף בתקופה זו - אנחנו מבהירים שלא נתערב, אך לא יהיו חריגות מכללי הסכם העבודה למפקחים. קליפות ההגנה, שמקיפות טייסים בכל חברת תעופה מתקדמת, הולכות ונשחקות באל על אחת אחרי השנייה. אנחנו כולנו מחויבים להשגיח שבעתיים על הבטיחות. לעשות כל מאמץ לבצע את המטלות שלנו תוך תשומת לב כפולה ומכופלת למגבלות. 

אנחנו בטוחים שתדעו להמשיך להתנהל בשקט, באחריות, מבלי להתלהם, למגינת לבה של ההנהלה."

 

עד כאן לשון ההודעה של צוק.

 

 

קברניט טל בקר, סמנכ"ל המבצעים של אל על, הגיב במכתב משלו על מכתבו של צוק:

 

 

 

 

 

 

 

18/10/2016