26.04.2024
 
אות הוקרה לישראל מארגון ICAO

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי - ICAO, העניק לראשונה בתולדותיו אות הוקרה מיוחד לרשות התעופה האזרחית (רת"א) של ישראל, על "הישג יוצא דופן" בתחום הבטיחות בתעופה האזרחית.

נשיא מועצת ארגון התעופה העולמי, אולומויווה בנרד אליו (Olumuyiwa Benard Aliu), שמקום מושבו במונטריאול שבקנדה, העניק את האות למנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, במהלך פתיחת העצרת הכללית של הארגון, במעמד 191 מדינות החברות בו.

אות ההוקרה הוענק לישראל "כהערכה על הישגה יוצא הדופן בשיפור דרמטי של בטיחות התעופה בישראל ועל הפיכתה של רת"א לרשות עצמאית ומקצועית". כמו כן, "על יכולותיה לסגור פערים משמעותיים בנושא הטיפול בבטיחות הטיסה, שהיו קיימים במדינת ישראל במשך שנים רבות".

כזכור, רשות התעופה הפדרלית האמריקאית הורידה בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2 על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו בתעופה האזרחית בישראל, במסגרת מבדק שבוצע על ידי צוות של ה-FAA. עם הורדת הדירוג, פעלה רת"א בראשות מנהלה לשעבר גיורא רום לתיקון כל הליקויים שהתגלו, הוקמה מינהלת שריכזה את כל הפעילות להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1. מדובר בין השאר בכתיבה מחדש של הנהלים, עדכון מאות תקנות, תיעוד מחדש של רישיונות מובילים אוויריים וכתיבה מחדש של חוק הטייס.

שר התחבורה כץ ציין כי "מיקומה של מדינת ישראל ביחס לשאר מדינות העולם השתפר בצורה משמעותית והיא נמצאת כיום במקום ה-19 בעולם (מתוך 191), לצד מדינות כמו גרמניה ושווייץ, במימד האפקטיביות של המערכת הרגולטורית התעופתית".

 

 

 

09/10/2016