29.03.2024
 
איגוד הטייסים פתח בקמפיין נגד המטוסים החכורים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

איגוד הטייסים הישראלי בראשותו של קברניט יוסי שוב, פותח היום בקמפיין הסברה ציבורי תחת הכותרת "טיסה ישראלית רק עם עובדים ישראלים". בכוונת איגוד הטייסים "להסביר מדוע הטיסות החכורות הן אינן טיסות ישראליות".

שוב ביקש השבוע סדרת פגישות בהולה עם ראשי ענף התעופה. במכתבו הוא מסביר כי לדבריו "מדובר בהונאה צרכנית ותופעה חמורה ומתמשכת בשוק התעופה הישראלי". הוא כותב כי "מזה למעלה משנה פועלת בישראל 'חברת תעופה חדשה', המטיסה נוסעים ישראלים ומוכרת כרטיסים ישראלים - והיא איננה חברה ישראלית. בשמי ישראל טסים היום למעלה מ-10 מטוסים חכורים. הנוסעים במטוסים אלה קנו כרטיס טיסה בחברה ישראלית, כרטיס שנמכר להם מבחירה ורצון חופשי, משום שרצו לטוס בחברת תעופה ישראלית. אולם בפועל הם זוכים, לרוב מבלי ידיעתם, בשירות מחברה זרה, צוותים זרים ומטוסים זרים. כמות מטוסים חכורים אלה הם בסדר גודל של חברת תעופה גדולה בשוק הישראלי. חכירה אשר החלה כמענה לצורך מבצעי, הולכת ומתבררת כשיטה מסחרית, זו המוכרת מוצר איכות ומספקת מוצר נחות".

לדבריו, "בשוק התעופה בישראל אלפי עובדים מסורים, אשר מהווים מרכיב חשוב בבחירת הנוסע הישראלי הבוחר לטוס תחת מוצר ישראלי מוכר, אמין ובטוח. ישראלים רבים בוחרים בחברת תעופה ישראלית בגלל צוות דיילי האוויר הישראלים, בזכות הטייסים הישראלים, הטכנאים, המהנדסים והמפקחים המקומיים, ובגלל המטוסים הבטוחים ביותר בעולם עם מערכות ההגנה הייחודיות המותקנות עליהם. כל אלה מרכיבים מוצר "פרימיום" ייחודי. לכל אלה יש מחיר, אותו הצרכנים מוכנים לשלם. בפועל - על הנוסעים נכפה מוצר נחות בדמות מטוס בעל רקע לא ידוע, טכנאים זרים וטייסים עם בקרת כשירות ורמת כישורים בלתי ידועים".

שוב מציין כי "איגוד הטייסים רואה בחומרה רבה את השימוש בשמו הטוב של העובד הישראלי (מהנדסים, טכנאים, צוותי קרקע ואוויר) על מנת לספק מוצר זול ולא מוכר, במקום מוצר ישראלי נבחר (שהוא לעיתים אף מעט יותר יקר). אנו מתקשים לראות "רכבת זרה" עם נהגי קטר וצוות דוברי שפה זרה, שגדלו והוכשרו מעבר לים, האוספת חיילים מרציף במרכז הארץ ומשתלבת במארג הרכבות בארץ. שוק התעופה מבוסס על מיומנות גבוהה של עובדים, בטיחות ובטחון. זהו שוק מקצועי העומד תחת פיקוח הדוק. במצב שנוצר, אנו מתקשים להסביר לציבור לקוחותינו שבחר בנו: מהי מידת כשירותם של צוותי המטוסים החכורים? מיהם הטייסים? מהו תהליך מיונם? מה מידת הכשרתם ואופן הסמכתם של הטכנאים ודיילי האוויר? איך מתנהל משטר המנוחה/תעסוקה שלהם? מי מפקח עליהם בצורה מקצועית ובטיחותית? כל זאת, בזמן שהם פועלים בכסות חברות ישראליות ולמעשה לא ברורה זהותם ואיכותם, כפי שמצפה הנוסע לקבל מחברה ישראלית מוכרת. לאחרונה אף היינו עדים למספר תקלות וסימני שאלה בעניין העמידה במגבלות הפיקוח המקומי בהפעלת המטוסים החכורים".

שוב מוסיף כי "הפעלת חברת התעופה החכורה מתגלה לעינינו כשיטה שאיננה בריאה למדיניות התעופה המוצהרת ולמדינת ישראל, היא פוגעת אנושות בלקוחות המופתעים ומהווה איום רציני ביותר על אלפי עובדי התעופה בישראל, מראשון המכונאים דרך אלפי הדיילים ועד אחרון הטייסים".

קישורים לסרטונים ראשונים מסדרת סרטונים שיופצו לציבור הרחב בחודשים הקרובים:

https://youtu.be/aAWGzCdsuF8

https://youtu.be/n6pHURTN0qQ

 

 

 

 

 

27/09/2016