25.04.2024
 
פתאל רוכשת מלון בסקוטלנד וארבעה מלונות בסלובניה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

חברת פתאל נכסים (אירופה) בבעלות רשת מלונות פתאל ובניהולו של דני רוג'ר, הכוללת 27 נכסים המושכרים לחברת ניהול המלונות של פתאל "סאנפלאואר",  ממשיכה להרחיב את פעילותה באירופה ומדווחת על רכישת בית מלון בסקוטלנד ועל הסכם בלעדיות לרכישת ארבעה בתי מלון בסלובניה.

היום דווחה החברה, כי חברה מאוחדת בבעלות מלאה, חתמה לראשונה על הסכם לרכישת מלוא ההון המונפק והנפרע של חברה בבעלות סקוטית Morrison Street Hotel, המחזיקה בבית מלון במרכז אדינבורו שבסקוטלנד בתמורה לכ-43.3 מיליון ליש"ט (כ-212 מיליון שקל).

בית המלון הנרכש הינו בעל דירוג של ארבעה כוכבים, ובכוונת החברה להשקיע סך של כשלושה מיליון ליש"ט בשדרוגו והשבחתו וכן בשינוי המותג ל-"לאונרדו". המלון כולל 282 חדרים, מסעדה, בר, חדרי ישיבות ו-80 מקומות חניה. מועד השלמת העסקה צפוי ל-7 באוקטובר 2016.

עוד עולה מהדיווח, כי החברה מתעתדת שבנק זר יממן 60% מהעסקה ואת היתרה תממן החברה ממקורותיה העצמאיים. בנוסף, בוחנת החברה לצרף שותף עד לשיעור של 50% מהעסקה באופן שיקטין מהותית את היקף ההון העצמי שתידרש החברה להשקיע ממקורותיה.

בדיווח נוסף שפרסמה החברה עולה, כי חברת בת של החברה (100%) חתמה על הסכם בלעדיות לרכישת ארבעה בתי מלון הכוללים סה"כ 574 חדרי אורחים ו-30 חדרי כנסים בלובליאנה בתמורה לכ-45 מיליון אירו. יצויין, כי במידה ועסקה זאת תצא אל הפועל, זוהי תהיה כניסתה הראשונה של פתאל לסלובניה.

מהדיווח עולה כי מועד הסכם הבלעדיות הינו עד ל-27.10.2016, ועד למועד זה תבצע פתאל בדיקות נאותות. בנוסף, בכוונת פתאל לקבל מימון חיצוני מתאגיד בנקאי בשיעור של כ-60% מגובה העסקה ואת היתרה תממן ממקורותיה העצמאיים.

דוד פתאל, יו"ר הדירקטוריון: "רכישת בתי המלון תואמת את תכניתנו האסטרטגית להתרחבות המותג "לאונרדו" באירופה וכניסה ליעדים חדשים ואטרקטיביים. התרחבות זאת הינה תוצר של האמון שנותן בנו שוק ההון הישראלי באמצעות הביקוש לאגרות החוב של החברה וכן הבעת האמון של המערכת הבנקאית באירופה בחוזקה ובהנהלת הרשת. בעסקה הנוכחית, אנו נכנסים לראשונה לסקוטלנד ורוכשים בית מלון בעיר אדינבורו הנחשבת לאחת הערים הפופולריות באירופה הן בקרב הקהילה העסקית והן בקרב התיירים שמגיעים לנפוש בעיר. במקביל, חתמנו על הסכם בלעדיות לרכישת 4 בתי מלון בסלובניה. אנו נמשיך לחזק את המותג "לאונרדו" באירופה באמצעות רכישות נוספות של בתי מלון במיקומים אטרקטיביים ועל ידי השבחת המלונות הקיימים".

 

 

 

22/09/2016