19.04.2024
 
ב-50 תיכונים ילמדו השנה במגמת תיירות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שתי כיתות חדשות ללימודי תיירות תיפתחנה בשנת הלימודים שתחל מחר. שני בתי ספר תיכוניים: דרכא, נתיבות ועמליה בירושלים יפתחו השנה תכנית לימודי תיירות לבגרות. עם פתיחת כתות אלה - כ-50 בתי ספר תיכוניים בישראל מציעים כיום לתלמידים לימודים במגמת תיירות לבחינת בגרות, לעומת שבעה בתי ספר בלבד לפני שמונה שנים. התלמידים שיבחרו במסלול של לימודי תעודה, ויסיימו בהצלחה את הלימודים, יקבלו תעודת מקצוע של מלונאי ו/או מארגן תיירות נכנסת, המוכרת על ידי הגופים הממשלתיים והמקצועיים בענף. בחברה הממשלתית של משרד התיירות - תדמור - המפעילה, בין היתר, בית ספר תיכון למלונאות, יתחילו השנה ללמוד כ-110 תלמידים בכתות י'-י"ג ויכשירו עצמם לקריירה קולינארית. בסוף שנת הלימודים האחרונה ניגשו כ-1,400 תלמידים לבחינות הבגרות בתיירות. גם בית הספר היסודי "ברטוב" ברעננה ממשיך בהצלחה את תכנית הלימודים הייחודית המשלבת לימודי תיירות החל מכיתה א'.

הסבר אפשרי לתנופה בלימודי התיירות הוא אחוז ההשמה הגבוה לאחר סיום הכשרה מקצועית, העומד על למעלה מ-90%. כמעט כל בוגרי מגמת הניהול המלונאי הבכיר בתדמור הועסקו מיד עם סיום לימודיהם בסוף השנה החולפת במלונות שונים. 

יצוין, כי בשנת הלימודים האקדמית שנפתחה באוקטובר שעבר, נפתחו תכניות ללימודי תיירות בשש מוסדות אקדמיים. כל התכניות ממשיכות גם השנה.

 

 

 

31/08/2016