מדריך: מה עושים כשאובדת המזוודה?
שירות חדשות תיירות
אובדן של מזוודה, או נזק שנגרם לה או לתכולתה, הוא אחד הדברים המתסכלים שיכולים להאפיל על החופשה בחו"ל. לקראת עונת החגים, בה עשרות אלפי ישראלים יטוסו עם בני משפחותיהם לחופשה, מציע יואל אמיר מנכ"ל חברת PassportCard - ביטוחי נסיעה לחו"ל, כמה טיפים - מה עושים כאשר אובדת המזוודה?
כיצד ניתן לבטח מפני אובדן כבודה? באופן תיאורטי כל חברות ביטוחי הנסיעות מציעות כיסוי למטען, כאשר הכיסוי הוא תוספת לפוליסה הבסיסית. 99.9% מהמבוטחים אכן רוכשים את ההרחבה לכיסוי זה.
אילו פעולות יש לבצע כאשר אובדת/מאחרת מזוודה? יש לבצע הבחנה ברורה בין מס' מקרים אשר עלולים להתרחש בנוגע לכבודה.
חשוב לדעת כי חפצים יקרי ערך כמו לפטופ/טאבלט, אינם נכללים בכבודה הבסיסית וצריך לבטח אותם בנפרד. גם טלפון סלולרי אינו מכוסה באופן אוטומטי כחלק מן הכבודה ויש לבטחו ע"י כיסוי ייעודי בנפרד. אם יש לך טלפון יקר, מצלמה, או לפטופ, כדאי ורצוי לברר מול חברת הביטוח האם הכיסוי הבסיסי כולל את הפריטים הללו ומה הגובה המקסימלי של הכיסוי.
כדאי לבדוק זאת באופן ספציפי מול חברת הביטוח. חלק מהחברות יכסו מוצרים אשר נקנו בחו"ל וחלק לא. חברות הביטוח המכסות אובדן כבודה, נוהגות לקזז בלאי של פרטי הכבודה (לבוש, הנעלה, מוצרים אלקטרונים, וכדומה). ברוב חברות הביטוח, במידה והמוצרים חדשים - קרי עד שנה - יוכל הלקוח לקבל את הערך הנקוב במידה ויוכל להמציא קבלה בגין הרכישה.
לדברי יואל אמיר, מנכ"ל PassportCard: "למרות שלמעלה מ-90 אחוזים מהישראלים מבטחים את הכבודה במסגרת ביטוח הנסיעות לחו"ל, רבים מהם לא באמת יודעים מה כולל הביטוח. חשוב לשים לב לגובה הכיסוי שמציעה חברת הביטוח לכבודה. אמיר מוסיף: "אני ממליץ לנוסעים לוודא עם חברת הביטוח מהו אופן הפיצוי במקרה שהגעת לחו"ל וגילית שהמזוודה לא הגיעה יחד אתך. האם אתה מקבל זיכוי כספי בו במקום, או שתקבל פיצוי רק עם חזרתך לארץ ולאחר שהגשת את כל הטפסים? אלו דברים שרצוי לבדוק טרם בחירת חברת הביטוח, על מנת שברגע האמת יוכל הלקוח לזכות במענה הטוב ביותר".
24/08/2016 |