20.04.2024
 
הוארך תוקף אשרת שהייה לתיירים מסין, ובוטלו אגרות לקבוצות מסין

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בהמשך ליוזמה של משרד התיירות ובתמיכת רשות האוכלוסין, אישרה ועדת האגרות במשרד האוצר ביטול אגרות לקבוצות תיירים מסין. כמו כן יונפקו אשרות כניסה לתיירים מסין לתקופה של עד 10 שנים. גם לתיירים מישראל שיסעו לסין תונפק אשרת תייר למשך תקופה של עד 10 שנים. עד עתה תיירים מישראל ומסין שרצו לבקר בשתי המדינות קיבלו אשרה לשלושה חודשים בלבד. המהלכים נועדו להסיר חסמים משמעותיים העומדים בפני הגדלת תנועת התיירות מסין לישראל.

הארכת תוקף אשרת השהייה:

מדובר בהסכם הדדי בין ממשלת סין לבין ממשלת ישראל, שנחתם ביום 29.3.2016 ומטרתו לאפשר לאזרחים מסין, ולחילופין לאזרחים מישראל, לקבל אשרת תייר רב פעמית, שתוקפה המרבי הוא לעשר שנים, כאשר בכל ביקור יוכל התייר להישאר במשך תקופה של עד 90 יום. במקביל נעשו צעדים נוספים וביניהם קיצור משך ההמתנה לקבלת אשרת תייר לישראל ל-3 ימים, אפשרות להוספת תיירים לקבוצה במהלך היממה שלפני יציאת הקבוצה לישראל, ועוד.

ביטול האגרות:

מבדיקה שנערכה עם מארגני תיירות בסין עלה, כי תשלום האגרות בסך 35 ש' לאדם, בנוסף על דמי טיפול שנאלצים לעתים הסוכנים לשלם לגורמים פרטיים המייצגים אותם בישראל, מהווה חסם בירוקרטי וכספי משמעותי בפני ארגון קבוצות המעוניינות לבקר בארץ. ביטול האגרות יביא בסופו של דבר להגדלת הקופה הציבורית, שכן ויתור על סכום האגרה לתייר, תביא להכנסה למשק של סכומים גדולים בהרבה, כתוצאה מהגדלת מספר המבקרים מסין. מסקר תיירות נכנסת הנערך מדי שנה, ידוע כי התייר הסיני מוציא בממוצע את הסכום הגבוה ביותר בעת שהותו בישראל ביחס לתיירים מארצות אחרות (1,947 דולר לביקור, לעומת הממוצע העומד על כ-1,600 דולר).

 

 

 

10/08/2016