28.03.2024
 
גונן מסנגר על הקומבינה של קרטל המלונות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

על רקע המחטף המפוקפק שביצעה התאחדות המלונות בתחילת יוני בחוק התכנון והבניה - שיכלול גם תוספת בניה למגורים גם למלונות קיימים, פנה נשיא ההתאחדות אלי גונן, לשר האוצר משה כחלון, בבקשה להסיר את התנגדותו להצעת החוק לתוספת מגורים במיזמים מלונאים, "במטרה להגדיל את מספר חדרי המלון בארץ, לרבות תוספת חדרים במלונות קיימים, שאף תסייע לבעלי המלון לעבור את מחסום הכדאיות ולהירתם למאמץ להוספת חדרי מלון".

גונן כותב במכתבו לכחלון: "המלונות הקיימים, בעקבות המשברים הביטחוניים, מתמודדים עם קשיים כלכליים, רווחיותם נמוכה ועליהם להתחרות מול העולם ומול בתי מלון אחרים בישראל. כדי לתמרץ מלונות לבנות חדרים נוספים, להשקיע בשיפוצים, בשדרוג תשתיות וכפועל יוצא לאפשר תחרות טובה יותר, יש להכיל גם אותם במסגרת הרפורמה".

עוד מוסיף גונן במכתב כי "ענף המלונאות מצוי במשבר מתמשך מאז מבצע 'צוק איתן' והמצב הגיאופוליטי לא מסייע. התחרות מול העולם לגבי תיירים והן לגבי ישראלים היא גדולה ומורכבת ובנוסף, המחנק הרגולטורי והחוקים השונים והמשונים, שנחקקים השכם וערב מקשים מאוד להגיע לרווחיות". לסיכום כתב גונן לשר האוצר, ש"החלת החוק על המלונות הקיימים היא חיונית לתחרות - התיירות בכלל והמלונאות בפרט יכולים לשמש, שימשו וישמשו מחולל צמיחה גדול לכלכלה הלאומית עם מקומות תעסוקה בארץ בכלל ובאזורי הפריפריה במיוחד. לכן צריך לתמוך בתעשיית התיירות לעומק ובין השאר גם בבקשתי זו".

 

 

 

01/08/2016