18.04.2024
 
הרברט סמואל חוזר לירושלים

 

 

 

מאת נילי ארנועם *

 

מלון חדש נפתח בירושלים. אין זה עוד מלון - זה אמור להיות "ה"מלון - הרברט סמואל.

מדובר במלון בוטיק בן 134 חדרים מרשת מלונות אורכידאה של האחים נקש. מלון ראשון במותג חדש של מלונות יוקרה של הרשת, לו יתווספו בקרוב המלון הנבנה עתה בכיכר השעון ביפו ומלון נוסף בחוף כורסי שליד הכנרת.

"אנו גאים לפתוח את מלון היוקרה הראשון של קבוצתנו בירושלים, לאחר השקעה רבה של משאבים כספים ואנושיים", אומר אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת נקש ישראל ורשת מלונות אורכידאה, "מלון שבאופן ייחודי מצליח לשלב איכות גבוהה במקביל לשרות אישי ואוירה חמה".

שלושת האחים נקש נולדו וחיו בשכונת כרם התימנים בתל-אביב. את הונם הגדול עשו בארה"ב, תחילה בעסקי הג'ינס תחת מותג 'ג'ורדאש', ואחר כך בעסקים חובקי עולם בתחומים שונים. חלק מהונם ומעיסוקם הם היפנו לישראל, בין היתר ברכישת חברת ארקיע וברכישת מלונות ברחבי הארץ, המשווקים תחת רשת "אורכידאה", וכאמור, מותג  נוסף חדש של רשת מלונות בוטיק בירושלים, יפו והכנרת.

הרברט סמואל היה הנציב הבריטי הראשון בתקופת המנדט הבריטי. לורד, חבר פרלמנט ושר יהודי בממשלה הבריטית. כמאה שנים לאחר מכן, נפתח מלון בשם זה ברחוב הרברט סמואל בירושלים. בלב שכונת  נחלת שבעה,  נוגע בככר ציון, במדרחוב בן יהודה, במקום הכי מרכזי, מרחק מספר דקות הליכה מן העיר העתיקה ומוקדי תיירות במרכז העיר. מיקום, מיקום, מיקום אומרים כסימן להצלחה. מיקום יש, אבל לא רק. המלון שוכן בבניין בן 11 קומות שעבר שיפוץ יסודי. לא רק שידרוג, אלא מהפך של ממש שאחראים לו האדריכל יהודה פייגן ומעצב הפנים דניאל חסון. שיש מקיר אל קיר, אבל גם חמים. תצלומים מתקופת המנדט תלויים על הקירות ברחבי המלון ומעניקים נופך נוסף של נוסטאלגיה. מלון שקירותיו הם מעין מוזיאון.

לאוירה חמימה וליחס אישי לאורחים אחראי מנהל המלון, רוז'ה אטיאס, מלונאי בעל גינונים של חו"ל המתהדר בכך שאין לו משרד. את המלון הוא מנהל מן השטח, היכן שהאורח נמצא. הוא מקפיד על היכרות אישית עם האורחים ועל כך שכל עובד אליו פונה האורח יתן מענה לכל בקשה, גם אם זה לא במסגרת הגדרת תפקידו. בכך מגשימים במלון הלכה למעשה את חזון הרשת. כדברי רן בלבוס, סמנכ"ל החברה בישראל, "יש לנו רצון עז לשרת ולהיטיב עם האורח. נתינה במלוא מובן המילה. לתת לאורח כל מה שצריך, כל מה שאפשר, במחיר הנמוך ביותר". לא רק הנמוך ביותר, אלא אף בחינם. שרותים עליהם נוהגים לגבות תשלום במלונות ברחבי העולם, ניתנים כאן בחינם. כך לדוגמה שרותי תקשורת כמו אינטרנט, שימוש בטלפון ואפילו שיחות חוץ לכל רחבי העולם -  ב ח י נ ם. לפטופ, אופניים לרכיבה ברחבי העיר ואפילו סלים לצורך קניות בשוק מחנה יהודה ואחרים - כל זאת ללא תשלום. האוירה משפחתית, פחות היררכית וא-פורמלית. יחד עם הפאר והיוקרה מוצבת המטרה שתישמר 'אווירה משפחתית'.

המלון הוא סיבה טובה לבוא לירושלים ולא רק בגלל ירושלים. בקומה ה-11 של המלון, על גג הבניין, פועלת מסעדת שף - מסעדת הרברט סמואל הירושלמית, אחות למסעדות הרברט סמואל שבתל-אביב והרצליה. מרפסות המקיפות את הקומה מאפשרות מראה מרהיב של ירושלים מכל עבריה, ארוחות הבוקר מוגשות בה, עם אפשרות ישיבה בתוך המסעדה או במרפסות שמסביב בחלקים המוצלים או בשמש המלטפת. ארוחה שהיא חווייה, גם מבחינת התפריט וגם מבחינת הנוף שמסביב.  ומהמקומה ה-11 אל הקומות שמתחת לקומת הכניסה, שם נמצא  הספא. בריכת שחיה מקורה ומחוממת עם  חדרי טיפולים למסאז'ים מפנקים, סאונה יבשה ומרחץ אדים טורקי, חדר כושר מצויד במיטב המכשירים ועוד. כיסאות נוח, ספות מרופדות, מזרונים ומרבצים מזמינים את האורחים להתנתק מהמולת העיר הגדולה, להשתחרר מלחצי היום יום, לזרום עם המוזיקה החרישית אל הוויה אלטרנטיבית, רוחנית, כאילו אתם נמצאים בצימר בגליל או בבקתת עץ מרוחקת בחוות בודדים.

המלון מספק חוויית אירוח מלאה ומושלמת בין כתליו, חווייה לכל החושים. נוסיף על זה את הביקור מחוצה לו, את כל הפעילויות המזומנות לאורח בסביבת המלון וברחבי העיר העתיקה והחדשה, והרי כמה סיבות טובות לחזור לירושלים, ולא חשוב כמה פעמים כבר ביקרתם בה.

 

 

 

   

_____________________

* הכותבת הייתה אורחת המלון

 

 

24/07/2016