20.04.2024
 
ניתן לתבוע (ובקלות) פיצוי על איחור טיסות בשל תקלה במטוס

 

 

מאת גדי קנר *

 

תקציר המעשה, שהובא בעבר כאן באתר במלואו: טיסת חברת איזיג'ט ביולי 2014 איחרה להמריא מנתב"ג ללונדון בשל תקלה טכנית במטוס.

החברה סירבה לשלם פיצוי כלשהו, בטענה כי "מדובר בכוח עליון שאינו מזכה בפיצוי".

בינתיים פסקו כל הערכאות המשפטיות בבריטניה (וגם בית הדין לצדק האירופי) כי על חברות התעופה לשלם פיצוי כחוק לנוסעיהן גם כאשר מדובר באיחור מסיבה של תקלה טכנית במטוס.

לאיזיג'ט, כמו גם לחברות לואו-קוסט אחרות, אין נציגות רשמית בישראל, כך שהאופציה היחידה לתבוע את הפיצוי המגיע לכם היא בתביעה המוגשת באירופה (בריטניה במקרה דנן).

אני תבעתי את איזיג'ט על האיחור, וגם שולם לי פיצוי כחוק עקב כך (למתעניינים במספרים: 587 ליש"ט עבור שני נוסעים, לאחר ניכוי עמלת משרד עורכי הדין. הפיצוי הכולל שנפסק היה 853 ליש"ט), באמצעות אתר חברת עורכי-הדין Bott & Co:

www.bottonline.co.uk

דף הפייסבוק שלהם: www.facebook.com/bottandco

 

התביעה מוגשת באופן מקוון: כל המסמכים ויפויי-הכוח נחתמים ונשלחים באינטרנט (באמצעות האימייל). התובעים אינם משלמים מאום לחברה - רק במקרה של זכיה, החברה גובה עמלה בסך 27% מגובה הפיצוי המשולם, ועוד סכום של 25 אירו לנוסע. שוב, יש להדגיש: אין כל תשלום על ההליך, אלא רק במקרה שזכיתם בתביעה. אם הפסדתם בהליך - חברת עורכי הדין הבריטית סופגת את מלוא העלויות.

מנסיון, ההליך קל ופשוט. מלבד זאת, בלאו-הכי אין אופציה אחרת העומדת לרשותכם אם ברצונכם לקבל פיצוי לפי חוקי האיחוד האירופי מחברת תעופה (בריטית במקרה זה) שאין לה נציגות בארץ.

לשאלות ניתן לפנות אליי במייל: gkn@outlook.co.il

להדגיש: אין לי שום אינטרס עסקי בהמלצה על חברת עורכי-הדין הנ"ל, יש גם חברות אחרות העוסקות בהליך דומה, רובן ככולן טובות לא פחות, אלא שאין לי כל נסיון אישי איתן שאוכל להעיד עליו.

אשמח אם מי מבין הקוראים יוכל להמליץ גם על חברות אחרות העוסקות בכך, ואוכל להביא את פרטיהן כאן.

 

עדכון:

שני גולשים המליצו על האתר לתביעות:

www.refund.me/flight-delay 

לטענתם, תבעו באמצעותו חברות תעופה אירופיות על עיכוב בטיסות וזכו בפיצוי.

 

גולש נוסף המליץ על האתר:

www.flight-delayed.co.uk

לדבריו, תבע באמצעותו פיצוי מראיינאייר על עיכוב בשתי טיסות (אחת בשל עיכוב בגלל תקלה במטוס ואחת בשל טיסה שבוטלה בתואנת-שווא, וזכה בפיצוי בשתי התביעות).

 

אתר נוסף לתביעות פיצויים:

www.bestflightdelaycompensation.com 

 

 

 

 

_________________________________ 

* הכותב הוא עורך אתר Tnet - חדשות תיירות

הכתבה מתפרסמת כשירות לציבור