18.04.2024
 
היער השחור - מידע למטייל

 

 היער השחור בגרמניה - מידע למטייל

 

שירות חדשות תיירות

 

זהו אחד היעדים המבוקשים ביותר כיום לטיולים באירופה, וכזה שמתאים ליחידים, לזוגות ולמשפחות באותה מידה. היער השחור, אותו אזור גיאוגרפי מפורסם הנמצא בגרמניה וגובל בשוויץ וצרפת, מכיל בתוכו כמה מהנופים המרהיבים ביותר שניתן להעלות על הדעת, ואינספור אטרקציות לכל דורש. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

מבחינה גאוגרפית, היער השחור ממוקם בחלקה הדרומי מערבי של גרמניה, והוא נחשב לאזור הגאוגרפי הגדול ביותר במדינה זו. אורכו כ-160 קילומטרים, ורוחבו 60 ק''מ (דרום) או 30 ק''מ (צפון). מה שחשוב יותר, לענייננו, הוא שהיער השחור הוא אזור הררי, לאורכו ניתן למצוא פסגות מרהיבות (המפורסם שבהם הוא הר הפלדברג), נהרות רבים, אגמים וכפרים ציוריים. ככזה, המדובר הוא בחגיגה של טבע, ומקום בו ניתן לבלות מספר שבועות משכרים. החדשות הטובות הן שבכך לא תמו היתרונות של חופשה ביער השחור.

 

מגוון רחב של אטרקציות

היער השחור הופך ליעד אידיאלי עבור המעוניינים בטיול בו מספר רחב של מסלולי הליכה, ברמות קושי שונות. אלא שבו ניתן למצוא גם לא מעט אטרקציות אחרות, אשר מחייבות ביקור. הערים הסמוכות באדן באדן ופרייבורג מציעות מגוון רחב של מבנים מרשימים ועתיקים, מנזרים, כנסיות, מוזיאונים, וכמובן - בתי מלאכה לייצור שעון קוקיה, אחד התוצרים המפורסמים ביותר של אזור היער השחור. באדן באדן נחשבת גם לעיירת המרפא המובילה בגרמניה, כך שבמהלך השהות בה מומלץ לבקר במרחצאה אחת לפחות.

 

אתרים מומלצים אחרים באזור הם:

  • האגמים שלוכזה וטיטיזה - מאפשרים פיקניק מול נוף מרהיב, ומגוון פעילויות ספורט ימי במים הצלולים של האגמים.

  • העיירות הסמוכות - בין השאר, וולדריך המציעה אטרקציות לכל המשפחה, או העיר העתיקה ווילנגן.

  • נקודות תצפית - למשל, לאורך אוטורסטרדת היער השחור, ה"שוורצוואלד הוכשטראסה".

  • מוזיאון השעונים - ובו למעלה מ-8,000 מיני שעונים, מכל התקופות ובכל הצורות.

  • פארק אירופה - פארק השעשועים הגדול באירופה, ובו אינספור מתקני שעשועים לכל הגילאים.

  • מגלשות הרים - חוויה האהובה במיוחד על ילדים. מגלשות ההרים בטודנאו או בגוטאך מומלצות במיוחד.

 

כמה זה עולה?

ברמה הכללית, ניתן לטעון בפה מלא כי חופשה ביער השחור נחשבת לכזו המוצעת במחיר אטרקטיבי באופן יחסי. עלויות המחייה והשהות בו אינן גבוהות, כשעבור התיירים עומדות גם לא מעט אפשרויות לצמצום שלהן עוד יותר. כרטיס היער השחור, למשל, נמכר ליחידים או למשפחות, והוא מאפשר להם להיכנס, באופן חופשי ולמשך שלושה ימים, למגוון רחב של אתרים בתחומי ביער השחור. הכרטיס המשודרג, "כרטיס פלוס", כולל בתוכו מספר רחב עוד יותר של אטרקציות, אך לצורך מימושו נדרש להזמין גם לינה באחד המקומות המוצעים במסגרתו.

 

המועדים האידיאליים לביקור ביער השחור

ההמלצות של מרבית מומחי התיירות כיום מדברות על ביקור באזור היער השחור בעיקר בחודשי הסתיו או האביב. בחודשים אלה, מזג האוויר אידיאלי לטיולים בטבע: אין עומס חום מצד אחד, ומהעבר השני כמויות הגשמים קטנות יחסית. גם מיעוט התיירים, ביחס לחודשי הקיץ, למשל, מבטיח עומס מופחת באתרים הפופולאריים, ומחירי לינה זולים במיוחד.

באזור היער השחור נערכים מדי שנה עשרות אירועים, פסטיבלים ופעילויות. מומלץ מאד לברר טרם החופשה מה צפוי להתרחש בימי הביקור, ולנסות לקחת בכך חלק: זוהי חוויה תרבותית מהמעלה הראשונה.