23.04.2024
 
ניו-יורק למתחילים: אתרי חובה

 

 

 

ניו-יורק למתחילים: אתרי חובה

שירות חדשות תיירות

אתרי החובה בניו יורק הם מהמוכרים ביותר בעולם - וגם מי שלא היה בהם אף פעם מכיר את רובם אחרי שכיכבו באינספור סדרות טלוויזיה וסרטים. כל הלוקחים טיסות לניו יורק חייבים לבקר באתרים אלו.

פסל החירות

החירות, שאולי היום נראית לנו מובנת מאליה אבל לא תמיד כל בני האדם נהנו ממנה, היא אחד הערכים המזוהים ביותר עם ניו יורק - ואין פלא כי אחד מאתרי החובה בה הוא פסל החירות שבאי החירות. גובהו של הפסל הוא 46 מ' וביחד עם הכן עליו הוא ניצב הוא מתנשא לגובה של קרוב ל-93 מ'. פסל החירות ניתן לעיר במתנה מממשלת צרפת כמתנה ליום הולדתה המאה של ארה"ב (אם כי עקב גודלו ומורכבות יצירתו הגיע ליעדו רק כשהמדינה הייתה בת 110...), וההגעה אליו היא כמובן דרך הים, באמצעות מעבורות היוצאות מבאטרי פארק הניו יורקי או ליברטי סטייט פארק השוכן בניו ג'רזי השכנה.

רוקפלר סנטר

התצפית הפופולארית ביותר על ניו יורק נמצאת באמפייר סטייט בילדינג, אבל ישנה אופציה נוספת, מרהיבה לא פחות, בבניין GE שבמרכז רוקפלר.

בבניין קומת תצפית המתאפיינת במחיר נוח ובעיקר בצפיפות נמוכה. חזית הבניין - שבנייתו הושלמה בשנת 1933 לאחר שהונצחה בצילום הכה מפורסם, "ארוחת צהריים על גבי גורד שחקים" - היא יצירת אר-דקו מרהיבה, ובתוכו שוכנים אולפני NBC.

מרכז רוקפלר כולו משתרע בין הרחובות 48 ו-51 ובין השדרות החמישית והשישית. הכיכר הראשית שלו הופכת בחורף לאתר החלקה על הקרח משמח במיוחד וכן שוכנים בו אולם המופעים המפורסם רדיו סיטי הול וחנות לגו עצומת מימדים.

סנטרל פארק

סנטרל פארק - הריאה הירוקה הקסומה ששוכנת בין השדרה החמישית לסנטרל פארק מערב (המשכה של השדרה השמינית) ובין רח' סנטרל פארק דרום לרח' סנטרל פארק צפון (המשכיהם של הרחובות 59 ו-110) - מושך אליו הן את תושבי העיר והן תיירים רבים שנהנים מבילוי מלבב בחיק הטבע ממש בלב העיר.

את הפארק ניתן לחוות ברגל או באופניים, באופן אישי או בטיולים קבוצתיים, ובכל מקרה ליהנות מהאגמים הפזורים לאורכו ולרוחבו (כולל אפשרות לשוט בהם), מהגשרים הקסומים, ממרחבים ירוקים עצומים ומפינות אינטימיות שמעטים אם בכלל מגיעים אליהן, מהופעות שונות וכמובן מגן החיות המפורסם שבפינתו המזרחית-דרומית של הפארק.

מוזיאונים

ניו יורק משופעת בעשרות מוזיאונים מרתקים המוקדשים לשלל נושאים, כששלושת הבולטים בהם הם המומה, המטרופוליטן והגוגנהיים.

המומה הוא מוזיאון יקר יחסית (אם כי ביום שישי בין 18:00 ל-20:00 הכניסה אליו חינם) אבל גם כזה שכל ביקור בו הוא חווית מתגמלת במיוחד, הן בזכות אוספי האמנות המודרנית העשירים והן בזכות המבנה עצמו שמהווה יצירת אמנות מרהיבה.

המטרופוליטן אינו גובה דמי כניסה קבועים אלא תשלום לפי ראות עיניו של המבקר. במוזיאון 19 אגפים שונים ובהם אוסף אמנות עיצובית המונה 12,000 פריטים, אגף המוקדש לתחפושות, אגף אמנות מצרית עתיקה, אוסף ציורים אירופאים ובפרט כאלה של ציירים איטלקיים, צרפתיים ופלמיים מפורסמים (רמברנדט, מונה, ברויגל ועוד), אוסף אמנות איסלאמית ועוד ועוד יצירות אמנות מכל רחבי העולם ומכל התקופות.

הגוגנהיים שוכן כמו ה"מט" באזור הנקרא "שדרת המוזיאונים". המוזיאון מפורסם במבנה הספירלי שלו, בשבת אחה"צ הכניסה אליו חופשית ומוצגות בו יצירות אמנות מודרנית מרתקות.