20.04.2024
 
דיסני וורלד: עולם שכולו טוב

 

צילם: טום בריקר (פליקר)

 

דיסני וורלד: עולם שכולו טוב

מאת נוגה הראל 

הכל התחיל בחלום, בחזון ובדמיון. היום זה עולם שכולו טוב. זהו ה-Disney World.

קשה למצוא מישהו, בכל גיל, שהשם "דיסני" אינו מוכר לו דרך המסך הגדול והקטן. החל מסרט האנימציה הראשון שיצר וולט דיסני ב-1922 ("ארבעת המוזיקאים מברמן") וסרט האנימציה הראשון באורך מלא שיצר בשנת 1937 ("שלגיה ושבעת הגמדים"), ודרך מאות סרטי קולנוע, סרטי אנימציה וסרטים מצוירים לטלוויזיה שבאו אחריהם. החל משנת 1928 החל דיסני לשרבט ולצייר את הדמויות שהיום הן חלק מן הילדות והחיים שלנו - את מיקי מאוס ומיני מאוס, את דונאלד דאק ודייזי, את גופי ופלוטו, פו הדב, במבי ומלך האריות, את טרזן ואת פנוקיו, את טינקרבל, פוקהונטוס, אלדין, היפה והחיה, ועוד ועוד דמויות מצויירות מוכרות ואהובות.

היום "דיסני" זה כבר לא סרט. דיסני זאת מציאות. דיסני זאת אימפריה של פארקי שעשועים כשה"דיסני וורלד", באורלנדו, פלורידה הוא הגדול ביותר בעולם. הפארק הראשון, ה"דיסני לנד" נפתח ב-1955 באנהיים שבקליפורניה, בחוף המערבי של ארה"ב. הוא הפך לאטרקציה לתיירים מכל העולם ובעקבותיו נפתח בצד השני, בחוף המזרחי, פארק עוד יותר גדול ומשוכלל, ה"דיסני וורלד". הקמפוס הענק ששמו המלאWalt Disney World Resort נפתח לראשונה ב-1 באוקטובר 1971.

שטחו היום כ-100 קמ"ר, כשטח עיר גדולה בישראל, וכולל בתוכו ארבעה פארקים (Magic Kingdom, Epcot, Disney's Hollywood Studios, Disney's Animal Kingdom), שני פארקי מים (Blizzard Beach, Typhoon Lagoon), חמישה מגרשי גולף, 35 בתי מלון, 2 ספא, שטח של קרוב לקמ"ר שנועד לתחרויות ספורט יוקרתיות, ליחידים ולקבוצות, Disney Downtown - מרכז ענק של קניות, בידור ומסעדות ומבנה מפואר לעריכת חתונות. מדובר באיזור תיירותי המושך אליו מיליוני מבקרים והוא מתאים לכל המשפחה, לכל הגילאים, ביחד או לחוד. כל אחד יכול למצוא כאן, את מה שאהוב עליו, מה שמעניין אותו, מה שמהנה אותו.

 

מבחר האפשרויות בכל פארק כל כך גדול והביקור במקום דורש מספר ימים, כך שמומלצת עבודת הכנה מראש על מנת להפיק מן הביקור את המקסימום. לאן ללכת, מתי ללכת וכיצד לנצל הזמן בצורה הטובה ביותר. יש אטרקציות בהן התור איטי, באחרות התור מהיר ויש גם אפשרות לרכוש כרטיס Fast Pss המאפשר הזמנת תור מראש וכניסה ללא המתנה. הפארקים פתוחים משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות המאוחרות ובמהלך היום נערכים מצעדים ובערב מפגני זיקוקים.

הביקור בחלק מן האטרקציות משולב שימוש בכלי רכב ממונעים מדומים או אמיתיים. קרוניות כאלה ואחרות, רכבות הרים מהירות, חלליות ורחפות. כדאי לדעת מראש אם הנסיעה היא מתונה או כזאת הדורשת לב חזק. הביקור בתצוגות השונות עשוי לארוך החל ממספר דקות בודדות עד לכ-20/25 דקות ועוד. כל זה כדאי לדעת על מנת לתכנן ולנצל יותר טוב את הזמן ואת ההוצאה הכספית הכרוכה בביקור בפארק.

 

Magic Kingdom הינו הפארק הראשון שנפתח, ובו שלל אטרקציות. סימן ההיכר שלו היא טירת "סינדרלה", המוכר כל כך בפתיח של סרטי דיסני, ואשר נבנה בדמות הטירה של לודוויג השני מלך בוואריה בנווישוונשטיין שבגרמניה. הפארק מחולק ל-6 חלקים, לפי נושאים:

 

Main Street USA, הרחוב הראשי בעיירה אמריקנית טיפוסית בראשית המאה שעברה.

Adventureland ארץ ההרפתקאות עם צמחיה טרופית , נהרות ואף פיראטים קאריביים.

Frontierland ארץ החלוצים במערב הפרוע, כאשר עוד היה באמת פרוע.

Liberty Square כיכר החרות עם פעמון החרות אך גם עם כשפים, רוחות ושדים.

Fantasyland ארץ הפנטזיה המיועדת בעיקר לילדים קטנים, עם תצוגות חדשות ודמויות עכשוויות.

Tomorrowland ארץ המחר, ארץ התעופה והחלל, עם מיתקנים התואמים נושא זה.

 

Epcot מחולק ל-2 אזורים: העולם העתידני ובו חידושי מדע בחלל ועל פני האדמה, ותצוגות רבגוניות של תרבויות מ-11 מדינות.

האטרקציות בעולם העתידני:

Spaceship Earth ספינת חלל כדור הארץ

Universe of Energy עולם האנרגיה

Imagination דמיון

The Land האדמה

The Seas with Nemo & Friends העולם התת-ימי

Test Track מסלול ניסוי למכונית חדשה

Mission: SPACE מדמה (סימולטור) טיסה לחלל

תצוגות תרבויות מ-11 מדינות: קנדה, ארה"ב, צרפת, יפן, איטליה, גרמניה, סין, מקסיקו, מרוקו, נורבגיה, בריטניה. כל מדינה והאטרקציות המיוחדות לה. נופים, מראות, תרבויות, אוכל ופולקלור. ביקור ב-11 מדינות במקום אחד וביום אחד.

Disney Hollywood Studios מאפשר מבט לעולם הסרטים, הטלוויזיה והרדיו בשילוב מתקנים וסימולטורים שמכניסים את המבקר לתוך תוכם של סרטים וסדרות טלוויזיה, כגון מלחמת הכוכבים, אינדיאנה ג'ונס, סרטי האנימציה של וולט דיסני ועוד ועוד. זוהי הוליווד במיטבה, החל משנות הזוהר שלה ועד ימינו, ימי ה"כוכב נולד" עם אפשרות למתמודדים בהופעות במקום להגיע, ללא תור, ישר אל האמריקן איידול.

במשך כל שעות היום מתקיימות הופעות והצגות בביתנים ואף ברחובות בהם גם המבקרים יכולים לקחת חלק. מי שרוצה לחוש בעצמו יותר אקשן, לא רק על הבמה והמסך, יכול לחות מסע בחלל, או לעלות ב"מעלית הטרור" שנעה ללא שליטה וצונחת ארצה תוך צרחות אימה של הנוסעים בה. לידה, רכבת ה"רוק אנד רול" שהפעם זה לא מופע, אלא נסיעה מפחידה בחושך. אפשר לעבור ברכבת במנהרה המציגה את מיטב הסרטים הלהיטים של הוליווד ואפשר גם בסרטי אסונות.

כמובן שיש מופעים המתאימים יותר לילדים, כמו כמו היפה והחיה או בת הים הקטנה.

Disney's Animal Kingdom מפגש אמיתי עם מגוון חיות אקזוטיות במסלולי הליכה ובנסיעה בג'יפים ברכבי ספארי מיוחדים, רפסודות ועוד. ג'ונגלים, יערות ומרחבי סוואנה שממחישים את הנופים הפראיים של אסיה ואפריקה. ממלכה של דינוזאורים קדומים, צפייה בחיות מכל מיני סוגים, מופע ציפורים, סרטי טבע ואטרקציות רבות נוספות, כולן בשעות היום, כדי לא להפריע את מנוחת החיות.

יש פעילויות אקטיביות חוויתיות כמו ה"קלימנג'רו ספארי" את ה"מהרג'ה טרק" , ה"אוורסט אקספדישן" הגולשת מהקרחונים את מערות וקניונים ופעילויות פסיביות שעיקרן צפייה במופעים ובחיות שבטבע.

העולם של דיסני כולל גם את בתי המלון, המשרתים את המבקרים. כל בית מלון והסגנון שלו, גם הם ברוח הדמיון הפרוע המאפיין את האתר כולו. בית המלון גם הוא אטרקציה חווייתית. רשת מפותחת של הסעות בין האטרקציות השונות ובין המלונות ואין צורך להשתמש ברכב שכור. ההסעות כוללות צי של אוטובוסים, רכבת מונורייל ואף ספינות נהר המשייטות ומביאות את המבקרים ממקום למקום. בסמוך נמצא ה"דיסני דאוןטאון", מרכז מסחרי המציע חיי לילה עשירים. טיילת ושפע חנויות, בתי קפה, מסעדות וכל מה שדרוש או יכול לעשות את הביקור במקום לחווייתי יותר, גם ביום וגם בלילה.

חשוב לדעת - המתארחים במלונות של דיסני נהנים מאפשרות של כניסה לפארקים כאשר הוא עדיין סגור לקהל הרחב או כבר סגור. כל יום נקבע פארק אחר בו תהיה אפשרות שכזאת, כאמור, רק למתארחים במלונות דיסני. זה מאפשר להם שעות ארוכות יותר וצפופות פחות. לראות ולבקר ביותר אטרקציות כאשר אינן עמוסות.

הביקור בדיסני וורלד מתאים לכל המשפחה, בכל גיל, ביחד או לחוד. החל מילדים, בני נוער, צעירים וזוגות שרק עכשיו נישאו, למשפחות עם תינוקות (אפשר לשכור במקום עגלות) וגם לזוגות בוגרים, מבוגרים ופנסיונרים, בגיל השני והשלישי. הביקור מתאים גם לנכים והוא נגיש וידידותי גם למוגבלים. מדהים לראות מה אפשר ליצור תוך כדי שימוש בטכנולוגיות חדשות. עולמות וירטואליים, מימדים שלישיים ואף רביעיים, חידושים מדעיים, המצאות יצירתיות, החל משעות הבוקר ועד שעות הלילה, עולם ללא הפסקה.

כל כך הרבה אטרקציות, כל כך הרבה פעילויות, הצגות, סרטים ומופעים. מצעדים, תזמורות ועוד ועוד - עולם ומלואו - עולם שכולו טוב - הכל במקום אחד, הכל בכרטיס אחד.

 

>>>המדריך המלא: כיצד לבקר בדיסני וורלד מבלי להיתקע בתורים<<<

 

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר www.classictravel.co.il

או לברר באמצעות הדוא"ל (אפשר גם בעברית): Arei_ltd@netvision.net.il