25.04.2024
 
קוסטה ריקה: ששת האתרים היפים ביותר

 

 

קוסטה ריקה: ששת האתרים היפים ביותר

 

מאת אלון כספי*

קוסטה ריקה מוגדרת כאחת המדינות הירוקות ביותר בעולם ומתגאה במגוון רחב של צמחים ובעלי חיים הצומחים וחיים בסביבתם הטבעית.

בשל שטחה הלא גדול, המעבר מיערות העננים אל החופים ומן הפסגות אל הערבה הינו מהיר וקל.

להלן מספר פלאי טבע הנמצאים במדינה:

מונטה וורדה

יער העננים מיוחד זה יושב לראשונה ע"י קהילה קווייקרית מארצות הברית ששמה לה למטרה להגן על מקורות המים של האיזור. מונטה וורדה משמשת בית לחיות בר נדירות ובהן ציפור הקצאל הזוהרת שקיבלה את הכינוי ציפור גן העדן. מונטה וורדה הינה להיט בתיירות האקולוגית והחקלאית של קוסטה ריקה, במיוחד בנושאי חוואות ומקורות אנרגיה אלרנטיביים.

מנואל אנטוניו

אחד היעדים המקוריים בתיירות האקולגית של קוסטה ריקה המציב אותה על המפה של חוג הסילון . קופי הקפוצ'ין המקפצים לרוחב החוף הטרופי עוצר הנשימה, האיגואנות, הקופים המייללים, העצלן וקוף הסנאי מאכלסים גן עדן זה המלא באגוזי קוקוס.

מערכת שבילים מסומנים בפארק הלאומי מתעקלת לאורך יער גשם, חופים טרופיים ואדמה מסולעת. ויחד עם הנופים שלרוחב המפרץ והאיים הקדמוניים מציגים מראה בלתי נשכח.

ארנל

לפסגתו של הר הגעש ארנל צורת קונוס מושלמת. בקרבתו של הר הגעש אפשרויות בילוי בלתי מוגבלות לכל המשפחה - בתי מלון מפוארים, מסעדות רומנטיות, מעיינות חמים, מפלי מים, וכן פעילויות רבות, טיולי יער וצפייה בציפורים, טיולי אופנים וטרקטורונים, שמורת פרפרים וזוחלים, גשרים תלויים ועוד.

קורקובאדו
קורקובאדו נחשב על פי הנאשיונל ג'אוגראפיק כשמורה הביולוגית האינטנסיבית ביותר בעולם. פארק לאומי זה הינו המרחב האחרון במרכז אמריקה בו ניתן למצוא יערות גשם טרופיים. מבצר זה של מגוון ביולוגי, מהווה בית לאוכלוסיית ציפורים וחיות בר הגדולה ביותר בקוסטה ריקה, ובו מרובים בו תוכי מקאו, טפיר, דב הנמלים הענק, ציפורי טרף והנשר המרושע. המגוון העצום של חיות הבר והצמחיה הגדלים בסביבתם הטבעית מושך באורח קבע זרם גדול של מבקרים הבאים מכל קצווי העולם לנקודה מרוחקת זו, כדי לצפות במערך הנרחב של חיי הבר.

טורטוגרו

באתר זה צופים בטקס עתיק היומין של צבי הים הבאים מן האוקיאנוס השקט אל החוף כדי לבנות את קיניהם ולהטיל את ביציהם בחול השחור של חופי של כפר ציורי זה שבחוף האוקיאנוס הקאריבי. טורטוגרו איננו רק צבים: והסביבה עשירה בחיות בר ובצמחייה טבעית וניתן לצפות באיזור בקופים מייללים בצמרות העצים, בקרפדות זעירות, איגואנות ירוקות, דגי הטרפון הכבירים, פרות הים העצומות השוחות במים.

קאוויטה ופוארטו ויאחו דה טלאמאקה

את שעות היום אפשר לבלות בערסל או בצלילה בחופים וגם בביקור בשטחיהם של שבטי הברי ברי והקקולאדי. בערב מציע המקום מטבח קאריבי בברים הפתוחים לרוח האוקיאנוס הקרירה.
בסמוך, נמצא יער עננים , מטעים של עצי פרי שבהם הותקנו פסקולים של שירת ציפורים וקרקור הצפרדעים.

 

קוסטה ריקה עם ילדים - "דיסניוורלד של טבע"

חיות פרא, הרי געש פעילים, יערות גשם, חופים - כל מה שילדים אוהבים וגם להורים מובטח בילוי נעים משפחות יכולות לטייל בכל מקום בקוסטה ריקה.

להלן חלק מהאתרים המומלצים:

  • ג'ונגל קנופי והגשרים התלויים במונטה וורדה.

  • צפייה לילית בהטלת ביצים ע"י צבי הזית בשמורת הטבע סילבסטר שבאוסטיונל

  • לימוד גלישת גלים במאל -פאיס וסנטה תרזה

  • ראפטינג בנהר פאקווארה וב-Rio Revertazon, בשני הנהרות יש קטעים מיוחדים המיועדים למשפחות, לילדים החל מגיל תשע

  • סיור בתעלות של שמורת טורטוגרו וצפיה בתנינים

  • סיור עם ה"אבא של הקופים" באיי דמאס, מנואל אנטוניו

  • סיור טרקטורונים בקרבת מפלי לה פורטונה

  • סנפלינג מפלי מים

אוכל

  • ארוחות ילדים אינן מקובלות במסעדות הקוסטריקניות הרגילות. חלק מהאכסניות היוקרתיות מגישות ארוחות ילדים אך מרבית המסעדות מגישות ארוחת ילדים על פי בקשה מיוחדת.

  • לכל מי שמטייל עם תינוק ממולץ להצטייד בפורמולה ומזון תינוקות שאפשר להשיג בכל מרכול מקומי לפני כל יציאה למקומות מרוחקים.

  • מומלץ לקחת לנסיעה חטיפים למקרה שלא ניתן לעצור להתרעננות.

  • התעייפתם ממים ומיץ? נסו את המשקאות המקומיים הידידותיים לילדים ה-batidos - שייק מפירות טריים על בסיס מים או חלב, חלב קוקוס ששותים בקש מאגוז הקוקוס עצמו, horchata - חלב אורז מתוק עם קינמון .

לינה

קוסטה ריקה מציעה מגוון מקומות לינה למשפחות המסבירים פנים לילדים, החל מבתי מלון הדורים הממוקמים בטבע - eco- lodge ועד אוהלי ג'ונגל בחופים. מרבית בתי המלון ברמה בינונית וגבוהה הורידו את המחירים לילדים תחת גיל 12 החולקים את החדר עם ההורים. בתי המלון ברמה הגבוהה מספקים גם עריסות ומיטות תינוק ומציעים פעילות לילדים. טיפ: ילדים מתחת גיל 12 נהנים מ-25% הנחה בשדות התעופה הפנים ארציים וילדים תחת גיל שנתיים טסים בחינם על ברכי האחד מההורים.

_____________________________________________________________________

*מומחה בבניית מסלולי טיולים, ליווי ותמיכה לאורך הטיול ללקוחות ישראליים - חי חמש וחצי שנים בקוסטה ריקה, בלנדס אין לאב - מלון בלב יער עננים עם מרכז פעילויות אתגריות.

אימייל: alon@landsinlove.com

אתר: www.landsinlove.com