19.04.2024
 
החיים הטובים בקוסטה קלאסיקה

 

החיים הטובים בקוסטה קלאסיקה

מאת נילי ארנועם

איזה בילבול נפל עלי בשבועיים האחרונים. טסתי להונג-קונג, ישנתי בונציה, אכלתי ברומא, עליתי וירדתי בין קאפרי ופירנצה. בין לבין ראיתי את הבודהה בטייוואן, ואת פריחת הדובדבן ביפן. ישבתי בפיאצה נבונה, ראיתי מופעים בקולוסאום, את המקדשים של קיוטו ואת טוקיו. האוכל בטיבולי היה נפלא, גם של הטרטורייה "שלנו" בפורטופינו, הפיצה, הסושי והאגרול. 

טיילנו באוקינאווה וגם ביוקהמה ואפילו בנגסקי, שבה נפלה פצצת האטום ובוקר אחד התעוררתי על שפת הנהר, ומבעד לערפילים הסמיכים ראיתי את לונדון. לא היה ספק בכך. כל בנין, אוקספורד סטריט, אבל כשהתפוגג הערפיח ראיתי כתובות בסינית והסתבר לי שאני בשנגחאי.

כל הבלבול הזה נפל עלי בגלל קוסטה. או יותר מדויק, בגלל קלאסיקה. את כל השבועיים האלה ביליתי בשיט תענוגות במזרח הרחוק על סיפוני האוניה "קלאסיקה" של חברת "קוסטה" האיטלקית. שיט תענוגות במלוא מובן המילה. ספינה ששמה כן היא, קלאסית. לא מהדור הכי חדש והכי מפואר, אך מתוחזקת ומתופעלת היטב. ספינה שעומדת בכבוד במבחן, גם מול אלה היותר חדישות ומרשימות.  

שום דבר לא רמז על העונג הצפוי לנו. שום "וואו" בכניסה, אבל "וואו" גדול ביציאה. איזו הפלגה, איזו חופשה, איזו חוויה! חבל שזה נגמר, בתום 15 יום של שיט. טיול במזרח הרחוק בדרך כלל אינו קל. המרחקים גדולים, טיסות פנים, בתי מלון ולא פחות גרוע, פתיחת וסגירת המזוודות. בלגן אחד גדול. אבל יש דרך אחרת, יותר קלה ומהנה. עולים על סיפון אוניה, פורקים את המזוודות, תולים את הבגדים בארון ויוצאים לבלות. הקפטן כבר יודע את הדרך. בזמן שאתה אוכלים, שותים, שומעים מוזיקה, רוקדים או רואים מופעי בידור מרשימים, הספינה משייטת אל היעד הבא. תתעוררו בבוקר אחרי שינה מתוקה ואתם כבר הגעתם. לא צריך לקחת אפילו פאוץ'. שימו בכיס את הכרטיס המגנטי של הספינה וצאו לדרך. קלים ורעננים.

בכל הנמלים אליהם הגענו, עגנה הספינה ממש נושקת ללב העיר. בכל ירידה לחוף ימתינו לכם אנשי לשכת התיירות המקומית, יציידו אתכם במפות והסברים ואתם כבר בעניינים. מי שרוצה חיים יותר קלים, יכול להירשם מראש לטיולים המאורגנים על ידי חברת הספנות.  טורים טורים של אוטובוסים ממתינים להגעת האוניה והנוסעים יוצאים בהם לטיולים במסלולים שונים, על פי בחירה. הבחירה שלנו, ושל הכיס שלנו, היא טיולים עצמאיים, ברגל, מוניות, אוטובוסים, חשמליות או רכבות. ההבדל בהוצאה הכספית הוא ניכר ובסופו של יום הסיפוק הוא רב. יורדים ליעד לא מוכר וכעבור זמן לא רב כבר מרגישים כמו בבית. זאת בתנאי שגם עושים שעורי בית. הכרת היעד והכנת מסלולי טיול על פי ספרי מדריכי הטיולים, או כיום, בעידן האינטרנט, בלחיצת כפתור. שפע של מידע ניתן לקבל מראש, בציון האתרים בהם מומלץ לבקר וכיצד להגיע. במקומות מסוימים מקדמת את פני הספינה תזמורת ולהקת  פולקלור מקומית וגם מתנדבים, בדרך כלל פנסיונרים, הלבושים בלבוש צבעוני אופייני והם שמחים לתת כל מידע והכוונה לגבי אפשרויות הביקור במקום.   זהו שרות נעים, יעיל וגם welcome נחמד וידידותי. 

בטיול שכזה, בהפלגה, הספינה היא גם הדרך להגיע אל המטרה וגם מטרה בפני עצמה. כמעט בכל הפלגה ישנם ימים "מתים" - "at sea". כזה כאילו, לא עושים כלום. אבל בשייט תענוגות, אלה ימים מלאי עונג.

מסלולי הליכה, בריכות שחיה, ספא מפואר סאונות וג'קוזי, הדרכה ביצירה ובמלאכות יד, הרצאות בנושאים שונים או להבדיל, שעורי ריקוד למתחילים ולמשתפרים, זמרים ונגנים בהרכבים שונים, מופעי בידור שונים וגם כמובן, קזינו. יתרון נוסף להפלגה, אין הגבלה של מטען. כמות הספרים והעיתונים שהצלחנו להעביר בטיסה, איפשרה לנו לחסל 30 מוספי סוף שבוע שהצטברו בבית והמתינו להזדמנות שכזאת.  כמו שביל קליפות התפוזים, השארנו שביל של עיתונות בעברית, כמזכרת לביקורנו. יצאנו כבדים וחזרנו קלים וגם נשאר מקום לקניות ומתנות.

האווירה ב"קלאסיקה" היתה מאוד נעימה. חברה איטלקית, אירופאית,  עם מגוון לקוחות בינלאומי. גרינלנד ואיסלנד, אוסטרליה וניו-זילנד, צפון אמריקה ודרומה וגם נוסעים מהמזרח הרחוק יצאו לטייל קרוב, בסין וביפן. קהל צעיר, גם משפחות עם ילדים והספינה צהלה ושמחה. אפשר סתם להתרווח על כסא נוח באחד הסיפונים, אפשר  לשבת באחת מפינות הישיבה הנוחות באולמות השונים המרוהטים ומעוצבים בטוב טעם והמשרים הרגשה נעימה.  מכירים אנשים חדשים, מחליפים עצות ומידע לגבי הנסיעה, מחליפים סיפורים על נקודת המוצא ולבסוף גם מחליפים כתובת וחוזרים הביתה עם עוד כמה מכרים חדשים. פגשנו למשל אישה אמריקאית לא צעירה, בממדים אמריקאיים מבהילים, שיש לה בעל צעיר וחתיך, ושניהם יצאו לטיולים על אופנועי "הארלי דוידסון" כבדים. הוא עם קוקו וכתובות קעקע, היא פרופסור באוניברסיטה, וגם יש לה בית מדהים על אי בהוואי, שהיא מעמידה למגורים בחינם, כדי שישמרו עליו, כאשר היא נמצאת בנסיעות כמו זו. האם יש מישהו מעוניין?

זהו טיול  שהוא גם נופש, או נופש שהוא גם טיול. גם וגם. העלויות של חופשה על המים, אינו בשמים, ולא יותר מטיול מאורגן. ההוצאה הגדולה ביותר היתה על כרטיס הטיסה ומי שמצליח לתפוס הפלגה במחיר מבצע או במחיר של הרגע האחרון, שיחק אותה. באינטרנט וגם ב"מד קרוז", הנציגה הרשמית של חברת הספנות, המשווקת גם באמצעות כל סוכני הנסיעות, אפשר היה להשיג לבסוף את ההפלגה הנפלאה הזאת, ל-15 יום, במחיר של פחות מ-800 דולר לאדם בתא זוגי פנימי. אני הזמנתי מראש ושילמתי יותר, אבל היה שווה.

כאמור, ההפלגה יצאה מהונג-קונג ולכן הקדמנו כמה ימים לביקור במקום, היא הסתיימה בשנגחאי גם בה נשארנו כמה ימים ומשם טסנו לבייג'ין בדרך הביתה. למרות שבכל היעדים טיילנו באופן עצמאי,  בייג'ין היא סיפור אחר, גדול עלינו. 

למזלנו הטוב יצרנו קשר מראש עם שני ישראלים החיים בסין, עדי טלמור ודוד גליל, שהתאהבו בסין ובסיניות והקימו את "אגרול טורס" (ניתן להגיע אליהם באמצעות מספר טלפון ישראלי (דוד 03-7225596, עדי 03-7225661 - פרטים נוספים באתר www.china.co.il) הזמנו מהם מדריכה ונהג לארבעה ימים וזה היה הדבר הטוב ביותר שיכולנו לעשות, אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.