16.04.2024
 
כל הדרכים מובילות לאנטליה

 

כל הטיסות מובילות לאנטליה

 מאת עדנה קובי

 

 גם השנה לא מוותרים הישראלים על תענוגות הגוף והנפש שמציעים להם הקלאבים של אנטליה, בטורקיה. לאורך המפרץ כולו פועלים כבר 350 מועדונים כאלה, ברמות אירוח מהגבוהות בעולם, ומדי שנה נפתחים חדשים, מפוארים יותר ונוצצים יותר, מפנקים עוד יותר - כשרק השמיים הם הגבול.

שיטת "הכל כלול", שבה פועלים המלונות המפוארים ביותר, הפכה כבר מזמן לסטנדרט של הנופשון בטורקיה. מסתבר שלא רק הישראלים מתלהבים מכך שאפשר ליהנות מכל התענוגות מבלי לשלוח את היד אל הכיס ולשלוף משם את כרטיס האשראי. כמוהם גם הגרמנים, גם הרוסים ומי לא.

 (SUSESI) סוססי

מלון ספא חדש לחלוטין עם כ-700 חדרי אירוח וסוויטת ועוד 50 וילות מפוארות באזור בלק, כרבע שעה נסיעה מנמל התעופה של אנטליה. החדרים גדולים ומרווחים, והסוויטות מצוידות בג'קוזי ענק בחדר האמבטיה, במסכי אל-סי-די גדולים בסלון ובחדר השינה. מהמרפסת יוצאים ישר לבריכה שבה ניתן למקם את כורסאות השיזוף ולשחות.

במלון סוססי שבע מסעדות בהגשה: טורקית, איטלקית, סינית, אמריקאית, דגים, יפנית ומסעדת טברנה מיוחדת. בבית המלון מיני-קלאב לילדים, בריכות שחיה חיצוניות, שתי בריכות פנימיות, מגלשות מים, ארבעה חדרי חמאם טורקי פרטיים ומרכז ספא משוכלל במיוחד.

 

מלון לימאק באזור לארה.

 קלאב המעוצב בסגנון יפני. 446 חדרים, בהם חדרי משפחה יחידה של שני חדרים - האחד גדול המשמש את ההורים עם מיטה זוגית, ג'קוזי, שירותים ומרפסת, וקטן יותר שבו יכולים לישון שני ילדים.

חלק מהחדרים נמצאים מסביב לבריכה פנימית שניתן לרדת אליה ישר מהחדר. פרט לכך יש עוד שלוש בריכות שחייה חיצוניות, שתי בריכות לילדים ופארק מים עם חמש מגלשות. מגלשת מים נוספת נמצאת בתוך הבריכה הפנימית המקורה. במלון חדר אוכל מרכזי מרווח עם מרפסת מעל הבריכה, ופרט לכך שש מסעדות בהגשה: מקסיקאית, איטלקית, טורקית, הודית, אסיאתית ומסעדת דגים. למסעדות המתמחות יש להזמין מקום מראש.

"הכל כלול" במלון לימאק לארה כולל שתיה חריפה מקומית, מיני בר, ספורט ימי לא ממונע, מיני קלאב לילדים, הופעות ועוד. לעומת זאת, בחלק מהמסעדות המתמחות דורשים תשלום, וכמובן יש לשם גם על טיפולי ספא.

 

סאן גייט פורט רויאל.

אחד מבתי המלון היקרים והמפוארים ביותר בחוף קמר. נהנה מחוף ארוך של קילומטר שלם. מאחר שהוא משתרע על שטח נרחב, פועל בתוכו שאטל - שירות הסעות מהחדר לחדרי האוכל, משם לחוף או לפארק המים הגדול או לבריכה שבה מופיעים דולפינים מאולפים.

המלון מציע מיני-קלאב ומתקנים לילדים, חדרי אוכל מיוחדים לילדים ושמונה מסעדות בהגשה עצמית, פרט לחדר האוכל המרכזי. במלון 471,1 חדרים, החל מחדרים סטנדרטיים, דרך חדרים משפחתיים בגודל 27 מ"ר, בהם שני חדרי שינה וסלון, שני חדרי רחצה, שלוש טלוויזיות, יציאה מהמרפסת ישירות לבריכה, וכל זה נמצא ליד ממלכת הילדים. פרט לחדרי המשפחה יש גם וילות וסוויטות.

סאן גייט מציע חמאם טורקי, סאונה, ג'קוזי, מגרשי כדורגל, כדורסל, סקווש, טניס, בית ספר לצלילה (בתשלום), בית קולנוע, מרכז ספא, ברים ודיסקוטק.

 

אוראנג' קאונטי הוא אולי המפורסם שבין הקלאבים בקמר. מעצביו השקיעו מאמץ גדול לשוות לו מראה הולנדי, והצליחו בכך מאוד. הכניסה נראית כמו תחנת הרכבת באמסטרדם, הבניין המרכזי מעוצב כמו בתי העיר העתיקה של אמסטרדם, לאורכו תעלה המגיעה עד הים ובגדה השניה שלה ניצבות טחנות רוח.

אוראנג' קאונטי מתאים לאוהבי בילויים ודיסקוטקים, כלומר לא למשפחות עם ילדים.

 

מלון ספייס, בלק. ממש סמוך לסוססי. הקלאב מעוצב בסגנון מרוקאי. יש בו 453 חדרים סטנדרטיים, 04 חדרי משפחה ו-52 חדרי דה לקס.

למלון חדר אוכל מרכזי וארבע מסעדות בהגשה: טורקית, איטלקית, מאכלי ים וסינית. אחרי שאוכלים היטב אפשר לגשת לדיסקוטק וליהנות כל הלילה מריקודים ומהופעות.

גאוות המלון הוא על הסוויטה הגדולה (005 מ"ר) הנקראת "אמבר", שבה שלושה חדרי שינה, ארבעה חדרי רחצה, סלון, חדר אוכל, חדר פגישות, חדר ביליארד, חדר מסאז', חדר סאונה ומרפסת גדולה עם ג'קוזי ענק. מחיר התענוג: רק 000,01 (עשרת אלפים) דולר ללילה.

 

קליסטה. מלון חדש ויפהפה, גם הוא באזור העיירה בלק. החדרים הסטנדרטיים מרווחים ביותר, ומי שמגיע עם כל הילדים יכול לבקש יחידות משפחה או דופלקסים, עם הפרדה מפלסית בין חדרי ההורים לחדרי הילדים.

במלון יש בריכה פנימית וחיצונית, פארק מים, בר משקאות, בית קפה, מסעדה בבריכה, מסעדה, חמאם, ג'קוזי, סאונה, קולנוע, דיסקו ומיני-קלאב.

 

רויאל דראגון. קלאב גדול שנפתח לאחרונה סמוך לחוף סידה, דרום מזרחית לבלק. מיועד בעיקר למשפחות עם ילדים, ולכן הוא מצוייד בפארק מים גדול לונה פארק ומציע אפילו שירותי בייבי סיטר (בתשלום). בחדר האוכל יש אגף נפרד לילדים.

 

לונג ביץ'. קלאב ותיק באזור אלניה שעבר לאחרונה שיפוץ מקיף. בשל ויתקו וריחוקו מאנטליה הוא מעט זול יותר מהקלאבים האחרים, אך לא פחות מפנק מהם. הוא התפרסם במנהרה המיוחדת שנחפרה מתחת לכביש החוף, ושבה עוברים משטח המלון לשפת הים.

במלון חמש מסעדות, שישה ברים שאחד מהם נמצא בתוך הבריכה (רגלי כסאות הבר מוצבים בתוך המים), בית קולנוע, מיני-קלאב וחמאם טורקי.

מלבד החדרים הרגילים מציע לונג ביץ' יחידות דופלקס שבהן עד שבע מיטות (לזוג הורים וחמישה ילדים).

 

 

_____________

המחברת היתה אורחת חברת השטיח המעופף.