29.03.2024
 
המלצת מלון בדובאי: LEVA Hotel, Mazaya Centre

 

 

 

מאת שירן כצנלסון *


במרחק של 23 דקות בלבד משדה התעופה הבינלאומי של דובאי, עם קישור ישיר בקו האדום במטרו, שוכן לו המלון  ,Mazaya Centre, המעוטר בדירוג של ארבעה כוכבים. עם הירידה מתחנת המטרו הקרובה, Burj Khalifa/ Dubai Mall, הלכתי כשבע דקות בלבד עד לכניסה ללובי הנעים והמעוצב של המלון, שעוטר באותו הזמן בעץ חג מולד ובקישוטים נוספים. עם ההגעה למלון קשה שלא לחוש כי מדובר במלון בוטיק, במובן הטוב כמובן. כלל המרחבים הציבוריים מרווחים ונעימים, אם כי לא גדולים וצעקניים כפי שמלונות רבים בדובאי מציעים. זו הייתה לחלוטין אתנחתא נעימה בכל הצעקנות והמוגזמות של דובאי, תחושה של בית.

במעמד הצ'ק-אין קיבלתי את הכרטיסים לסטודיו קינג עם נוף של הבורג' חליפה, המגדל הגבוה ביותר בעולם. במלון 178 חדרים וסוויטות עכשוויות, אופניות ואטומות מפני רעש אשר מסוגלות לארח מאדם בהרכב יחיד ועד משפחות עם שש נפשות, בשורה של ממש למשפחות הישראליות שלרוב מתקשות למצוא חדרים שמאכלסים את כולם. בסטודיו קינג נהניתי מהמטבחון המאובזר להפליא הממוקם לו מיד לאחר הכניסה (ובו מקרר, מיקרוגל, קומקום, סכו"ם, כוסות וצלחות), מהשירותים המרווחים ובהם אמבטיה, ממיטת הקינג-סייז ומרצפת השטיח מקיר לקיר שבהחלט הייתה נעימה להליכה לאחר עוד יום רווי בהליכה של קילומטרים. בנוסף, ניתן היה למצוא גם כספת, שולחן כתיבה וכיסא צמוד, טלוויזיה גדולה, חלונות עצומים המשקיפים ישירות אל הדאון-טאון המרהיב של דובאי, כשהבורג' חליפה לחלוטין גונב את תשומת הלב מיתר גורדי השחקים הרבים שכה מאפיינים את העיר.

השוס הגדול של המלון, בעיניי, ממוקם לו דווקא בקומת הגג, שב-Leva השכילו להשתמש בה ובכך לנצל את נופי קו הרקיע של דובאי הנפרשים ממול. בקומה העליונה ממוקמת לה בריכת Rooftop מהממת המשקיפה לעבר גורדי השחקים הבלתי נגמרים של הדאון-טאון העתידני של דובאי. ישנה בריכת שחייה עגולה וקטנטנה לילדים, ובריכת שחייה מרווחת לגדולים ולקטנים כאחד המגיעה לעומק מקסימלי של 1.80 מטרים. בריכת השחייה מותאמת למזג האוויר החמים של דובאי, כך שהיא למעשה נמצאת תחת כיפת השמיים וטמפרטורת המים בה היא לא חמה, אך ניתן להיכנס פנימה במהירות מבלי להקדיש דקות ארוכות של הסתגלות. הבריכה פתוחה עד 20:00 בכל ימות השנה, והיה לי תענוג לסכם כל יום של טיול בשחייה מרעננת ורגועה. לנוחות השוחים והמשתזפים ישנם שירותים ומלתחות לגברים ולנשים, וממש לפני הכניסה למתחם הבריכה ישנו אף מתחם ספא מבית המלון.

שירותים נוספים שניתן למצוא במלון הם המרת מטבע, אחסון מטען לאחר ביצוע צ'ק-אאוט או במקרה של הגעה לפני שעת הצ'ק-אין, מסעדת הבית Baker's Kitchen הממוקמת בסמוך ללובי וגם חנות נוחות קטנטנה המציעה מוצרים בסיסיים כמו למשל מים או חבילת מסיכות. ארוחת הבוקר מוגשת בקומת הכניסה גם בימי הקורונה במתכונת של מזנון בופה.

יתרון בולט של המלון הוא כמובן מיקומו, שכן כל מי שטס לדובאי לא מחמיץ ביקור בבורג' חליפה, בקניון דובאי הענק (השני בגודלו בעולם) ובמתחם המזרקה. תחנת המטרו המשמשת להגעה למלון, וממנו לכלל האטרקציות בדובאי, היא בדיוק זו המשמשת לצרכי הגעת מבקרים למתחם הבורג'-חליפה על כלל מתקניו. בעת ההגעה לתחנה ניתן לפנות ימינה אל אזור הבורג'-חליפה או שמאלה אל כיוון המלון. על כן, על מנת להגיע אל אזור הבורג'-חליפה יש ללכת לכיוון תחנת המטרו ופשוט לחצות אותה. ההליכה היא של כקילומטר וחצי, אך הדרגנועים הרבים שמאפיינים את תחנות המטרו של דובאי מזרזים את העניין. כך ניתן להגיע אל קניון דובאי מספר פעמים, שכן לחלוטין לא ניתן להספיק לראות את כולו בביקור אחד (גם אם הוא נמשך שעות רבות). המטרו ממוקם במרחק של 7 דקות הליכה בלבד מהמלון, ובאמצעות הקו האדום ניתן להגיע ליעדים רבים ברחבי דובאי, כמו אזור המרינה, קניון האמירויות, מתחם אקספו 2020, וכאמור שדה התעופה. הקישור נוח, ישיר, מהיר וזול לגמרי. בנוסף, אציין כי המלון מקושר באופן פנימי אל קניון Mazaya. הוא אמנם צנוע יותר מקניון דובאי, אך בהחלט יכול להוות חלופה רגועה יותר. בימים כתיקונם הילדים ישמחו ליהנות מהג'ימבורי שפועל בקניון, אשר בימים אלו נאלץ להישאר סגור כחלק ממגבלות הקורונה.

LEVA Hotel ,Mazaya Centre מהווה חלק ממותג מלונות דינמי וצומח, שהמוטו שלו הוא להציע נוחות יוצאת דופן במחיר תחרותי. המוטו בא לידי ביטוי בתעריפי החדרים ההגונים, והמתקנים האטרקטיביים המוצעים בנוסף להם. בימים אלו LEVA נמצאת בעיצומה של התרחבות גלובלית במזרח התיכון, באסיה, באפריקה ואף באירופה, עם תוכניות שאפתניות. מייסד ומנכ"ל LEVA Hotels, אנאנד, מעריך כי בתוך חמש שנים הם יריצו מלונות בדרגת אירוח של שלושה וארבעה כוכבים בשווקים מרכזיים

נוספים בעולם, כמו גם מלונות ואתרי נופש במצרים. אם המלונות הבאים יהיו מוצלחים כמו המלון הראשון שלהם, בו ביקרתי זה עתה בדובאי, נראה כי חווית האירוח תהא מפנקת ומשתלמת מאוד.

 

 


 

__________________________________________________________

* הכותב היה אורח המלון