20.04.2024
 
המלצה: מלון Park Rotana באבו דאבי

 

מאת שירן כצנלסון *

 

במאי האחרון, כשמספר הנדבקים ירד בהדרגה והתחלנו להרגיש שהקורונה מאחורינו, טסתי לאבו-דאבי במטרה לגלות את הנסיכות שרק בשנה האחרונה נפתחה סוף כל סוף למטייל הישראלי גם ללא צורך בדרכון זר. במהלך השהייה בנסיכות העשירה, אם כי הצנועה ביחס לאחותה הסוערת דובאי, שהיתי במלון Park Rotana, המעוטר בדירוג היוקרתי של חמישה כוכבים ומשתייך לרשת מלונות היוקרה המקומית רותאנא.

אל Park Rotana הגעתי לאחר מספר ימים בעיר והגעתי אליו בקלות על-ידי נסיעת מונית זולה ומהירה בכבישים החדישים של אבו דאבי. בקבלת המלון האלגנטית שירתה אותי באדיבות פקידת הקבלה, הסבירה אודות פעילויות המלון ושעות הפעילות, המסעדות השוכנות בה וגם כמובן אודות החדר שלי. במלון 318 חדרים וסוויטות מודרניות ונקיות להפליא, כיאה לשירות רחב הלב באבו דאבי, המשרתות אנשי עסקים ומטיילים בבירת איחוד האמירויות. אני זכיתי לשהות בדירה לזוג במלון הדירות הסמוך של הרשת, Park Arjaan by Rotana, אשר חולק את המתחם יחד עם Park Rotana, כמו גם אזורי פנים נרחבים. במלון דירות זה, אשר זוכה גם הוא לחמישה כוכבים מהטעם שהוא חלק מהקומפלקס של מלון Park Rotana, ניתן למצוא 172 דירות מסוגים שונים: סטודיו לזוג, סוויטה עם חדר שינה אחד לזוג, סוויטה עם שני חדרי שינה ל-4 אורחים, סוויטה עם שלושה חדרי שינה ל-6 אורחים. הדירות הללו הן שהופכות את מלון הדירות הזה לאידאלי עבור משפחות, אך קיבולת הדירות מהוות רק סיבה אחת.

עליתי באחת משתי מעליות המלון אל דירתי, One Bedroom Suite, לאחר קבלת המפתח ושמחתי מאוד משום שאני תמיד מעדיף להתגורר בדירות על פני חדרי מלון סטנדרטיים. הסיבה לכך היא שדירות הן בהכרח מרווחות יותר ונותנות תחושה ביתית. כך היה גם כאן, משום שממדי הדירה הזו, שנחשבת דווקא לאחת מהקטנות שבמבחר הדירות שבמלון, הם 36 מ"ר. עם הכניסה אל הדירה ניתן היה להיתקל באופן מיידי במסדרון קצרצר שמתחיל עם חדר שירותים בצד שמאל ומיד אחר כך חיבורו של המטבח המודרני והעצום יחד עם הסלון המרווח. המטבח היה מאובזר בכלי בישול, סכו"ם וצלחות וכוסות, מקרר גדול, מיקרוגל, גז ומכונת כביסה. בסלון היו שתי ספות גדולות, חדשות ונוחות מאוד, שולחן נמוך סטנדרטי ושולחן כתיבה. עוד בתוככי הדירה נמצא חדר השינה, בו מיטת קינג-סייג עם מזרן מפנק ביותר שהקנה לי שינה מדהימה, כספת, טלוויזיה נוספת, וארון בגדים. מחדר השינה ישנה כניסה אל חדר הרחצה העצום ובו שירותים, אמבטיה ומקלחון - החופש לבחור את מה שמעדיפים! לא ניתן להתעלם מכך שמתקני הדירות מאפשרים אירוח משפחתי ממושך למשפחות ישראליות, ובפרט אלו השומרות כשרות ומבקשות לבשל בעצמן את ארוחותיהן.

Park Rotana ו-Park Arjaan by Rotana כאמור חולקות את כל המתקנים כחלק מקומפלקס גדול וחדשני, וכחלק מכך ניתן למצוא לא פחות מ-6 מסעדות וברים מסוגים שונים. את הערב ביליתי במסעדת Teatro עטורת הפרסים, בה מוגשות מנות אסיאתיות מאלפות בטעמן מהמטבחים התאילנדי, ההודי, הסיני והיפני. אם לא די בעיצוב החמים והאלגנטי, המאפשר מרחב ופרטיות, ניתן לראות את השפים מבשלים את התבשילים או את הסושי בצפייה חיה! ממליץ מאוד להתנסות במגוון מנות הסושי, שהיו ונותרו הטובות ביותר שחיי מימיי. הן לא רק פוטוגניות מאוד, אלא גם מדהימות ונעשות בצורה מדהימה להפליא.

עם ההשכמה ניגשתי אל חדר האוכל של המלון ושמחתי לגלות שגם בתקופת הקורונה הוא מוגש במתכונת של בופה בעל מנעד בחירה רחב מאוד. על מנת לשמור על היגיינה, ישנו צוות עובדים אשר הניח לבקשתי את המטעמים השונים על הצלחת. המבחר בארוחת הבוקר הוא בדיוק מה שהתייר הישראלי מחפש כאשר הוא טס לחו"ל - אומלט בהרכבה עצמית, פנקייקים, דונאטס, מבחר יוגורטים טריים ולא תעשייתיים, מספר סוגי גבינות, סלטים, פירות טרופיים כגון אננס וקיווי, פירות יבשים, קרואסונים, עוגות, קאפקייקס, דגנים ומיצים. למרות שהגעתי זמן קצר לפני שעת הפסקת הגשת ארוחת הבוקר, היה עושר בכל סוגי המאכלים.

לאחר ארוחת הבוקר המרתי עוד דולרים לדירהאם בקבלת המלון בשער מצוין (טוב יותר מבקניונים ובשדה התעופה, ואמין יותר משירותים במרכז העיר), עליתי על אחת מהמוניות הרבות שממתינות בכל שעה מחוץ לכניסה למלון והמשכתי בטיולי באבו דאבי והתחלתי לבקר במקומות שבהם לא ביקרתי קודם לכן. מיקומו של הקומפלקס כולו הוא מצוין, משום ששדה התעופה הבינ"ל והאי יאס (בו "עולם הפרארי", אולפני האחים וורנר ופארק המים של יאס) ממוקמים במרחק של 20 דקות נסיעה והמסגד המפורסם בעולם, של השייח' זאיד, ממוקם במרחק נסיעה של 5 דקות בלבד.

בשעות אחר הצהריים שבתי אל המלון ונהניתי ממתקני המלון, ובהם בראש ובראשונה בריכת שחייה חיצונית בעלת טמפרטורה מבוקרת ונעימה, שגם היא משותפת הן ל-Park Rotana והן ל-Park Arjaan by Rotana. על שפת הבריכה נמצא הבר, וניתן ליהנות ממשקאות ומגלידות בנחת או להשתזף תחת השמש שלא נחה לה באבו דאבי. לצד בריכת השחייה נמצא מגרש הטניס, וכחלק ממתקני המלון תוכלו ליהנות גם ממרכז הספא Bodylines המציע טיפולים וסאונה, מחדר הכושר הפתוח כל העת, משירותי בייביסיטר, ממספרה וסלון יופי וממגרש משחקים לילדים.

את הערב השני והאחרון ביליתי בבר הספורט עטור הפרסים של המלון, Cooper's, אשר זוכה לציון מכובד של 4.3 כוכבים בביקורות הגולשים של Google. הבר עצמו הוא מוקד בילוי לכל דבר עבור המקומיים, והוא מעוצב בסגנון בריטי קלאסי המקנה תחושה שבכניסה אליו חוצים את הגבול מאבו דאבי למרכז לונדון. זהו המקום המושלם לאוהבי ספורט, משום שמספר מסכי הטלוויזיה בו, המיועדים לשידורי ספורט בשידור חי, משתווה כמעט למספר שולחנות הישיבה. למרות שמדובר לכאורה בבר ספורט, אין חובה להיות אוהד ספורט מושבע בשביל להתמסר לאווירה הבריטית ואין לצפות לתפריט קליל וסטנדרטי שכולל בעיקר משקאות אלכוהוליים. בשל הקורונה לא הוגש תפריט מודפס, אלא קוד QR אותו סרקתי בקלות עם הסמארטפון ונשלחתי לתפריט מקוון. בתפריט ניתן למצוא מנות מושחתות ומשוגעות לחלוטין של המבורגרים עם בייקון וגבינה, מנות סטייק, נאצ'וס ענק עם גבינה, ירקות צלויים ורטבים מגוונים, נקניקיות בוואריות, טאקוס, סלטים, מנות טבעוניות ומגוון עצום של בירות, קוקטיילים, מוקטיילים (קוקטיילים ללא אלכוהול) ויינות. ההמבורגר והנאצ'וס שאכלתי כאן היו חוויה מדהימה לבלוטות הטעם, שיהיה להן קשה מאוד לשכוח אי פעם. ממליץ לשים לב למבצעי Happy Hour ולהנחות שונות מעת לעת.

לאחר ארוחת הערב בבר התוסס ארזתי את חפציי לקראת הטיסה, נעזרתי בשירותי הקבלה על מנת להזמין מונית מראש מהמלון אל שדה התעופה ובכדי להדפיס את תוצאות בדיקת הקורונה שביצעתי באבו דאבי ואת טופס הכניסה לארץ.
אני רוצה להודות בהזדמנות זו למריסל ולמח'די על כך שסייעו שהאירוח יהיה בלתי נשכח. בזכותכם זכיתי להכיר את אבו דאבי לעומקה ולשהות באחד מהמלונות הטובים ביותר שביקרתי בהם. האירוח הלבבי והחברותי שלכם איננו היה מובן מאליו.











___________________________
* הכותב היה אורח המלון