25.04.2024
 
ספרי תיירות חדשים: מיאנמר ופוליה

 

מאת אתי ישיב

 

 

פוליה, איטליה

עד לפני שנים מעטות הייתה פוליה אחד הסודות השמורים ביותר של איטליה ורק מעטים התייחסו לעקב של המגף, אי שם בדרומה של הארץ, בין הים האדריאטי והים היוני. בינתיים התחילה השמועה לעבור מאוזן לאוזן ומתייר לתייר ועכשיו יש לנו סוף סוף גם מדריך תיירות חדש, מבית לונלי פלנט ובהוצאה לאור של "העולם", שטיינהרט שרב. תרגמו את המדריך לעברית אינגה מיכאלי, לאה סגמן ושירלי פינצי לב. ערך אותו אורי רדלר.

פוליה, ממש כמו עקב של מגף, צרה וארוכה ומלאת הפתעות. יש בה חופים משגעים, דיונות, שרידים יווניים, רומים, ימי ביניימים, אוצרות בארוק, פארקים, אוכל מצוין ומרשים שעושה שימוש נהדר בתנובת האזור, לחמים אלוהיים, ערים עתיקות על סמטאותיהן הגדושות, ערים חדשות יותר, אלגנטיות, עיירות הרריות, בתי מערות, יערות אלפיניים, פעילויות חוץ רבות, פסטיבלים וחגיגות כפר... אז אם חשבתם שאפשר "לגמור" את פוליה בימים ספורים, כדאי שתחשבו עוד פעם. המדריך החדש מציע לתיירים מסלולים בני 10 ו-14 יום וגם אז חוזרים הביתה עם תחושה של החמצה.

המדריך מביא, כאמור, הצעות למסלולים, תיאור מפורט של "העקב" מצפון לדרום, הרבה מידע שימושי, היסטוריה, תרבות, אינדקס ומפות.

כריכת כרומו רכה, 406 עמודים, מחיר לצרכן: 99 ש'.

 

 

 

 

מיאנמר (בורמה)

550 תמונות צבעוניות, 35 מפות מפורטות ו- 25 איורים מלווים את המדריך היפהפה הזה של מיאנמר, שיצא לאור לאחרונה, בעברית, זו הפעם הראשונה. המדריך, מבית Eyewitness, יצא לאור בסדרת מדריכי "העולם" של שטיינהרט שרב בתרגום לעברית של סילבי אלמוג ובעריכת אורי רדלר.

מיאנמר, הנמתחת לאורך 2,050 ק"מ, מהשלוחה המזרחית של הרי ההימלאיה ועד לדקלים שעל חופי ים אנדמן, מלאה נופים יפים במיוחד, הרים מיוערים, שדות אורז, דקלים, אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, ערים קסומות, מקדשים, פגודות מוזהבות, מנזרים, תרבות מסורתית מרתקת, אגמים, נהרות, תעלות השקיה, איונים ואיים המוקפים בשונית אלמוגים , פסיפס מופלא וצבעוני שמשאיר את המבקרים המומים ומאוהבים.

המדריך עורך לקוראים היכרות עם מיאנמר, מתאר את אזוריה השונים ומביא מידע שימושי לרוב ואינדקס.

כריכת כרומו רכה, 264 עמודי כרומו, מחיר לצרכן: 119 ש'.

 

 

 

14/02/2016