20.04.2024
 
סקירת מדריכי תיירות חדשים

 

 

מאת אתי ישיב

 

שלושה מדריכי Eyewitness חדשים הגיעו אלי זה עתה מהוצאת שטיינהרט שרב וגם מדריך חדש אחד מבית Lonely Planet.

 

ניו אינגלנד

הסתיו מתקרב וזה בדיוק הזמן לתכנן טיול במדינות צפון מזרח ארה"ב ולהשתתף בחגיגת הצבעים המדהימה של השלכת. כדי להגיע אל כול המקומות היפים באזור, אין ברירה, חייבים לשכור רכב ולנהוג (דרכים טובות ושילוט מצוין), אם במסלולים המוצעים במדריך ואם לאן שיישא אתכם לבכם.

מי שייצא מניו יורק, יתחיל את המסע בדרום ניו אינגלנד, יעבור את רוד איילנד הזעירה בה נמצאות כמה מהאחוזות המפוארות ביותר בניו אינגלנד, עליהן קראנו ברומנים רבים; את עריה של קונטיקט, שבזכות קרבתן לניו יורק שוררת בהן אווירה קוסמופוליטית; את מסצ'וסטס, המרכז העתיק של מושבות ניו אינגלנד; את העיר בוסטון המרתקת - המרכז התעשייתי והתרבותי של האזור; את מדינת מיין דלילת האוכלוסין ועטורת היערות העבותים, האגמים, הפלגים, הנהרות וחוף הים הסלעי; את ניו המפשייר שהריה לבנים ובין פסגותיה נמצאים מעברי הרים מרהיבים; ובצפון - מדינת ורמונט הכפרית, ששדותיה משתרעים על פני גבעות מתעגלות.

המדריך, שתורגם בידי מרים אלבז ונערך בידי אורי רדלר, יעזור לכם להכיר את האזור על מאפייניו הרבים, ללמוד קצת על ההיסטוריה שלו ועל חגים ואירועים מיוחדים הנערכים בו ויציע לכם מסלולי נסיעה שיביאו אתכם למספר מרבי של מוקדי עניין, כשניתן לצאת לכול טיול בנפרד, או לשלב ביניהם וליצור מסלול בן שבוע ימים.

כריכה רכה, 416 עמודי כרומו המכילים 840 תמונות, 30 איורים וכ-65 מפות מפורטותהמחיר - 129 ש'

 

אמסטרדם

קורפו

שני מדריכי כיס, האחד על אמסטרדם והשני על קורפו, מסדרת 10 הגדולים של Eyewitness, יצאו אף הם בהוצאת שטיינהרט שרב. הממדים הקטנים שלהם עושים אותם נוחים לנשיאה ביד, בכיס, או בתיק בעת הטיול ולמרבה השמחה, הם גדושים תמונות צבעוניות נהדרות ומפות.

במדריך אמסטרדם, שתורגם בידי מרים אלבז ונערך בידי אורי רדלר, אפשר למצוא קודם כול את עשרה האתרים החשובים ביותר בעיר, ביניהם תעלות המים, הרייקסמוזיאום, מוזיאון ואן גוך, בית אנה פראנק, כיכר דאם ואחרים. העיר היפה הזו, "ונציה של הצפון" כפי שהיא מכונה, הבנויה כולה על המים, כשכול הבתים בנויים על תומכות בתוך המים - בעבר תומכות של עץ ובימינו של בטון - יש בה הרבה מוזיאונים, כנסיות, מבנים עתיקים, אתרים יהודיים, מסעדות ומקומות בילוי, שווקים ומוקדי ענין לילדים. על כול אלה אפשר לקרוא בקיצור ובשיטת 10 הגדולים, כמו למשל: 10 המלונות הטובים ביותר בעיר, או 10 היצירות החשובות ביותר ברייקסמוזיאום. בסוף המדריך נמצא גם מידע שימושי חשוב . בכריכה המתקפלת של המדריך מודפסות מפות אזורי העיר ומפת התחבורה שלה.

כריכת כרומו רכה, מתקפלת, 167 עמודי כרומו. מחיר לצרכן - 59 ש'.

 

מדריך קורפו, שתורגם בידי אינגה מיכאלי ונערך גם הוא בידי אורי רדלר, בנוי באותה מתכונת של עשרה הגדולים, כשהדגש הוא על 10 מוקדי העניין בקורפו ובאיים היוניים. כאן תמצאו את קורפו העתיקה, ארמון אכיליון בקורפו, העיירה זקינטוס, שיט באיים היוניים ועוד. קצת היסטוריה, טבע, מיתוסים, מוזיאונים, כנסיות ומנזרים, כפרים ציוריים ומה לא., כאשר בכול תחום מצוינים 10 הגדולים. בסוף המדריך יש עצות כמו תכנון הטיול או תחבורה וכן טיפים לטיולים בזול, למגורים, לאוכל וכו'. גם במדריך זה יש תמונות צבעוניות יפות והכריכה מתקפלת ומכילה מפות נוחות מאוד לקריאה.

כריכת כרומו רכה, מתקפלת, 134 עמודי כרומו, מחיר לצרכן - 69 ש'.

 

ניו זילנד - המדריך הממוקד

עוד חדש מהוצאת שטיינהרט-שרב: ניו זילנד, המדריך הממוקד, מסדרת מדריכי Lonely Planet.

ניו זילנד היפהפייה, על נופיה המרהיבים, מרחביה העצומים, היערות, ההרים, האגמים, החופים והפיורדים הנפלאים, תרבות המאורים העשירה, המוזיאונים המעניינים והספורט והספורט (באנג'י, סקי, צניחה חופשית, ראפטינג, רוגבי), תנאי הכביש והתחבורה המצוינים, היא המקום לחופשה גם מאתגרת וגם מהנה.

המדריך, שתורגם בידי סילבי אלמוג ונערך בידי אורי רדלר, נפתח ב-25 האתרים היפים/מעניינים ביותר בניו זילנד, ממשיך במסלולים מומלצים עם מספר ימים משתנה, מוקדי עניין, מידע שימושי רב, היסטוריה, אקולוגיה, תרבות ומסתיים באינדקס. האזורים השונים מצוינים בצבעים שונים, העוזרים בחיפוש (אוקלנד - ירוק, ולינגטון - כחול, מרלבורו - וורוד וכו').המדריך גדוש תמונות צבע יפות ומפות נוחות ובסופו מצורפת מפת כבישים מצוינת באנגלית ובעברית.

כריכת כרום רכה, 382 עמודי כרום מט, מחיר לצרכן: 129 ש'

 

 

 

 

*** 15% הנחה לגולשי Tnet ברכישת המדריכים (בכניסה דרך הבאנר השמאלי בעמוד הראשי באתר) ***

 

 

 

04/08/2015